עדכון אחרון: 16:40 

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, סיכם עם מקבילו הפלסטיני, חסיין השייח, על השתתפותו של פתולוג ישראלי מהמכון המשפטי אבו כביר, שיצטרף לפתולוגים נוספים שיגיעו מירדן, בבדיקת נסיבות מותו של השר הפלסטיני זיאד אבו עין.  זאת לאחר שמותו מותו של שר ההתנחלויות של הרשות הפלסטינית,
דיווח: שר פלסטיני נהרג לאחר שהוכה ע"י חייל
זיאד אבו עין, עורר תגובות חריפות. לפי הדיווח הפלסטיני, אבו עין הותקף ע"י חיילי צה"ל ברמאללה במהלך אירועי שתילת עצי זית של פעילים פלסטינים וזרים. 

בצה"ל הנושא עדיין בבדיקה, אך מעריכים כי לא היה מגע פיזי בין החיילים לבינו וכי השר נהרג מהתקף לב. בסרטון שבכתבה זו ניתן לראותו תופס את הלב ברגעיו האחרונים. הפלסטינים טוענים כי הוא נהרג במכות עם קסדות וקתות רובים, וקוראים לפעולת נקם: "לא נשתוק, ישראל תשלם על הרצח", כך אבו-מאזן, יו"ר הרשות הפפלסטינית. 
 
ח"כ אחמד טיבי (תע"ל) התייחס למותו של אבו עין ואמר כי "תקיפתו והריגתו של השר הפלסטיני חברי זיאד אבו עין בעת הפגנה לנטיעת עצי זית, לציון יום זכויות האדם, היא ההוכחה לכך שהעם הפלסטיני זקוק להגנה בינלאומית מפני תוקפנות הכובש הישראלי. ישראל נוהגת בברוטליות כמו כל קלגסי הכיבוש בעולם". טיבי הוסיף כי "זיאד הוא עוד חלל שהיד שנהרג ע׳י  כיבוש יהיר ואגרסיבי כנגד אוכולוסיה אזרחית. יש למצות את הדין עם האחראים להרג ורצח פלסטינים מול טריבונל בינלאומי כמקובל בעולם".
 
ח"כ דב חנין (חד"ש) הביע גם הוא זעזוע קשה על ההרג השר הפלסטיני: "זהו מעשה חמור וחסר תקדים". חנין דרש לחקור את האירוע ולמצות את הדין עם האחראים. "זכותם הטבעית של בני אדם היא להפגין ולמחות נגד כיבוש ונישול בכלל ונגד נישולם מאדמתם הפרטית ומניעת היכולת לעבד אותה בפרט. מאחז עדי עד יושב על קרקעות פלסטיניות ומעורר מחאה גדולה, בין היתר מכיוון שהמתנחלים בו מונעים מהפלסטינים לעבד את אדמתם". 
 
חנין התייחס להתנהלות בשטחים ואמר "לצערי הגדול זו הפכה להיות הנורמה בשטחים: גם הפגנות בלתי אלימות נתקלות בדיכוי כוחני של ירי, כולל תחמושת חיה, ירי של כדורים קטלנים מסוג רוגר ושימוש בלתי סלקטיבי בגז מדמיע ובכדורי גומי".
 
ח"כ מיכל רוזין (מרצ) התייחסה גם היא לאירוע ואמרה: "זו אינה הפעם הראשונה שבה משתתף פלסטיני בהפגנה אזרחית משלם על כך, שלא בצדק, בחייו. אולי בשל מעמדו הבכיר של ההרוג האחרון יידרשו סוף סוף האחראים לנקוט צעדים לחקירת המקרים ומניעת ההרג המיותר הבא. אני קוראת לראש הממשלה להידרש לעניין בדחיפות, ולצה"ל למצות את החקירה בהקדם".
 
"בדיוק היום, יום זכויות האדם הבינלאומי, התפרסם דו"ח מטעם האגודה לזכויות האזרח לפיו "מגמות הגזענות והאלימות, צמצום חופש הביטוי והשלכותיו התגברו" בישראל. אין ספק שהאירוע היום הוא קריאת השכמה- עלינו לקיים  בדחיפות חשבון נפש ובדק בית בנוגע להתנהלותנו הן בתוך הקו הירוק והן מחוץ לו".