אולפן הבחירות של מעריב יוצא לדרך: היום (חמישי) התארחה בו חברת הכנסת ויו"ר המחנה הציוני ציפי לבני, שמיהרה לתקוף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על המשבר המסתמן עם הממשל בארצות הברית בעקבות נאומו הצפוי בפברואר מול שני בתי הקונגרס.



"נתניהו הפר את כללי האמון בין הממשל הישראלי לאמריקאי", טענה לבני בראיון בהנחיתו של העיתונאי והפרשן בן כספית. "הציבור יידע להבחין בין הקמפיין של נתניהו למציאות. נתניהו במערכת הבחירות הקודמת התערב לטובת הרפובליקנים ועכשיו הם גומלים לו. הנסיעה של נתניהו לקונגרס לא תשנה את המדיניות האמריקנית".



לבני ציינה כי לא משנה איזה נשיא היה בשלטון בארה"ב, יחסי האמון עמו תמיד נשמרו ואילו הפעם "נתניהו מביא אותנו למשבר ובידוד מדיני". לקביעתה, הנסיעה אינה שווה את הקרע ביחסים עם ארה"ב, שכן הנשיא אובמה כבר גיבש עמדה בעניין כך שהיא לא תתרום למאבק בהסכם עם איראן. כמו כן היא האשימה את ראש הממשלה בהחמרת העוינות כלפי ישראל: "נתניהו יודע שהוא הוסיף נגדנו עוינות במעורבות הזו שלו, וכמה זה משפיע על מדינת ישראל. מדינת ישראל, למזלנו, עדיין לא שילמה על ההתנהלות הבלתי אחראית של נתניהו מול ארה"ב".



לשאלתו של כספית האם המחנה הציוני יצטרף לממשלת אחדות השיבה לבני: "יש ימין קיצוני שכולל את נתניהו ובנט. חוץ מהם אנחנו מקבלים את כולם". היא לא השיבה על השאלה האם תצטרף לממשלת נתניהו, ואמרה כי אין מצב שהמחנה הציוני לא יהיה זה שיקים את הממשלה הבאה. "האם במידה ולא תנצחו תישארי במפלגת המחנה הציוני?", שאל כספית את לבני ונענה: "אין מצב כזה. אנחנו ננצח". על רקע הפיגוע אתמול בתל אביב, לבני נשאלה גם האם לדעתה יו"ר הרשות הפלסטינית הוא טרוריסט. "לא", היא השיבה. "הוא היה פעם, עכשיו לא".



לבני הודתה שהיא לא ממש אוהבת את הדמות שלה בארץ נהדרת: " אני מודה שזה מצחיק אותי אבל בסוף אנחנו צריכים להתמודד עם מציאות שהיא לא רק צחוקים בתוכנית סאטירה". היא הוסיפה כי היא מקווה שהציבור יודע לעשות את האבחנה. כשנשאלה מה ז'בוטינסקי היה חושב על המהלך הפוליטי שלה ענתה "הוא היה מוחא כפיים".