מקורות פלסטינים מסרו כי מבצע פיגוע הדקירה הוא מוחמד ג'אסם כראכרה (32), פעיל חמאס, תושב כפר סינג'ל במחוז רמאללה. על פי המקורות, המפגע הוא רווק, שעבד למחייתו בתחום השרברבות ותשתיות הבתים.


חמאס בירך על פיגוע הדקירה שכינה אותו "גבורה". הארגון הודיע כי "אנו מברכים את מבצע הפיגוע השהיד מוחמד ג'אסם כראכרה (32), מהכפר סינג'ל, שמת מפצעיו מירי כוחות הכיבוש". בהודעה נמסר עוד, כי "מדובר בפיגוע השני בשבוע האחרון, שמסמן כי בני העם שלנו בחרו באופציית ההתנגדות נגד הכיבוש, בכל האמצעים העומדים לרשותם – עד שיורחקו מאדמתנו".

עוד נמסר, כי צה"ל עצר שבעה פלסטינים מהכפרים תורמסעיא, לובן שרקיה וע'רביה, כדי שיזהו את ההרוג. לדבריהם, הם לא הצליחו לזהות אותו, שכן הוא נורה בראש וסכין ללא סימני דם הייתה מונחת סמוך לגופתו. 

בנוסף עוכב לחקירה אביו של ההרוג. עדי ראייה סיפרו, כי עשרות ג'יפים צבאיים נכנסו לכפר, וכוחות נוספים סגרו את שלוש הכניסות לכפר הפלסטיני. "זה היה מצור", אמר אחד מעדי הראייה שהוסיפו כי כוחות רבים התפרסו על כביש שכם-רמאללה, וערכו בידוק ביטחוני קפדני לכל מי שנכנס לכפר, וכן עיכבו כלי רכב רבים שנעו על כביש זה.


ראש מועצת סינג'ל, איוב סוויד, אמר כי כוחות הביטחון קראו גם לו על מנת לזהות את המפגע. "הוא נורה בראש", סיפר סוויד לתקשורת הפלסטינית.
הפלסטינים הביעו חשש מפעולות נקם של המתנחלים בשעות הקרובות, שכן הם העידו כי עשרות מתנחלים הגיעו לאזור הפיגוע.