שני חיילי צה"ל נדקרו בשומרון, סמוך לצומת מעלה לבונה. מצבו של אחד הפצועים קשה, לאחר שנדקר בצווארו. מצבו של הפצוע השני קל. כוחות גדולים עושים את דרכם לזירה, גם מסוק הוקפץ לאזור. המחבל נורה על ידי כוחות הביטחון, נוטרל וחוסל. הפצוע הקשה הועבר לבית החולים שערי צדק בירושלים.



השניים הם לוחמים בגדוד תבור של פיקוד העורף, שמבצעים תעסוקה מבצעית בחבל בנימין בשלושת החודשים האחרונים. הם נסעו באמבולנס צבאי שהוסב לטובת תגבור אבטחת צירים סמוך לשילה. 
למקום הגיעו מספר פלסטינים, אחד מהם מחבל כבן עשרים ששלף לפתע סכין, דקר חובש ופצע אותו קל. לאחר מכן המחבל פנה לעבר לוחם נוסף המשמש כפארמדיק בכוח ודקר אותו ליד הצוואר. הפראמדיק נפצע באורח קשה. החובש שנפצע קל שלף נשק וירה במחבל. לאחר מספר דקות המחבל מת מפצעיו. שני הפצועים פונו לבית החולים שערי צדק כשהפראמדיק מונשם ומורדם אך במצב יציב, החובש פצוע קל.


גורם בצה"ל אישר כי "המחבל מת מפצעיו". צה"ל שולט כעת בזירה. כוחות גדולים סוגרים את השטח. כעת מתבצעות סריקות אחר פלסטינים נוספים שברחו מהזירה, לא ברור מה הייתה המעורבות שלהם.




זירת הפיגוע. צילום: סוכנות תצפית


 

פאראמדיק מד"א, חגי ברטוב, שטיפל בפצוע סיפר: "כשהגענו ראינו קבוצה של אנשים סמוך לכביש 60, על הכביש שכב צעיר כבן 20 בהכרה, עם פצע דקירה בפלג גופו העליון, תוך פינוי מהיר לבית חולים הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימום, טיפול תרופתי, הרדמה והנשמה. מצבו מוגדר קשה. צעיר נוסף כבן 20 התהלך כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפצעי דקירה שיטחיים בגב, לאחר טיפול בשטח פינינו אותו לבית החולים כשמצבו מוגדר קל".
 

אחד הפצועים מובל לבית החולים. צילום: דוברות מד"א

לפני כשבועיים, צעיר פלסטיני בן 17 חמוש בסכין הגיע לצומת גוש עציון והתקרב לעברם של לוחמי גולני בעמדה שאבטחה את הטרמפיאדה בצומת. הצעיר ניסה לדקור את החייל, שהגיב מיד ודרך את נשקו. האירוע הסתיים ללא נפגעים והחיילים אזקו את ההתוקף שנעצר והועבר לחקירה של כוחות הביטחון. בתחקור ראשוני עולה כי הצעיר ביצע את המעשה בניסיון להיעצר. 



בחודש שעבר היה פיגוע דריסה בירושלים. ברחוב שמעון הצדיק, סמוך לרכבת הקלה ובקרבת מקום לבסיס מג"ב, נהג ברכב דרס שש שוטרות בשנות ה-20 לחייהן ורוכב אופניים בן 51. שלושה מהפצועים נפצעו קל-בינוני, שניים במצב קל ועוד שתי נפגעות חרדה.