השופט בדימוס שלי טימן התראיין הבוקר (חמישי) לתכנית "משעל על הבוקר" עם ניסים משעל ורינה מצליח על פתיחתה מחדש של חקירת דריסתו של גל בק.



טימן אמר כי לדעתו הסיבה שלא נבדק האם הנהגת היתה שיכורה אינה מקרית. "אני מנחש שזה לא נבדק בכוונה, או בגלל לחצים או בגלל מישהי שהייתה מעורבת בזה ועכשיו נחקרת. זה אחד הדברים שצריך לבדוק", אמר שהוא מכוון לפרקליטת מחוז תל אביב לשעבר עו"ד רות דוד, החשודה בפרשת רונאל פישר. 



עוד אמר טימן כי אין בעיה לפתוח בחקירה אחרי עשר שנים,אולם הזהיר מאפשרות של תעתועי זיכרון שעלולים לקרות. "פחות חשוב לי העניין של הזיכרון אלא של עיקרון. היו מקרים של פתיחת תיקים", אמר.



לדבריו, במישור העקרוני אין בעיה. "יש בעיה טכנית אבל אני רואה יותר חשיבות לעניין הציבורי. מה שגרם לחידוש החקירה, זה לא אותה שיחה של שרת המשפטים אלא התחקיר של איילה חסון מהערוץ הראשון".


טימן גם התייחס לדבריה של עו"ד הדס פורר גפני בעימות שלה עם חסון ואביו של גל בק בגלי צה"ל, כי היא קיבלה תפקיד לא סימפטי מכיוון שהיא יו"ר ועד הפרקליטים. "יש הבדל גדול בין ההתבטאות שלה לבין מה שהיא חושבת. אז מה אם היא אמרה?"

לערוץ הראשון אמר טימן: "אין ספק שמדובר בטיוח, לאחר המלצת בוחן התנועה וממצאי התחקיר".


גל בק ז"ל. צילום מסך

מוקדם יותר התראיין עודד בק, אביו של גל לגלי צה"ל ואמר כי שמח מאד על ההודעה שהחקירה נפתחה מחדש. לדברי בק, מדובר בצעד חיובי מאד בכיוון הנכון. "תמיכת הציבור תרמה הרבה לפתיחת התיק". 
 
לדבריו, הערר שהמשפחה הגישה גרם לפרקליטות המדינה לחייב את פרקליטות מחוז תל אביב לפתוח את התיק.
 
עוד אמר בק, כי הוא מאמין שאפשר להוכיח הריגה: "לדעתי יש סיכוי של מעל 50% להגשת כתב אישום". יש לציין שהפרליקטות לא תוכל להגיש כתב אישום על גרימת מוות ברשלנות, שכן תקופת התתיישנות על מקרה כזה כבר עברה. לעומת זאת, תקופת ההתיישנות על הריגה עומדת על עשר שנים, שטרם חלפו. 
 
בק קרא לחקור את כל ההתנהלות בפרשה, גם של המשטרה ושל הפרקליטות: "אם יעשו זאת, לפרשה הזאת הרבה גלים".