התיק נפתח מחדש: פרקליטות מחוז תל אביב חידשה את החקירה בתיק גל בק ז"ל וחידשה את החקירה, אשר בסיומה יוחלט האם להגיש כתב אישום", כך הודיעה הערב (רביעי)  שרת המשפטים איילת שקד במליאת הכנסת, בתם דיון בשורה של הצעות לסדר.
 
את הדיון יזמה ח"כ רויטל סויד (המחנה הציוני) שבקשה לפתוח מחדש את החקירה בפרשת מותו בתאונת דרכים לפני עשר שנים של גל בק ז"ל כדי להשיב את אמון הציבור במערכת המשפט ולבדוק מה היו הנסיבות שהביאו לסגירת התיק ללא חקירה ממצה, בתוך שבועיים בלבד מיום התאונה.
 
השרה שקד אמרה בתשובה: “פרקליטות תל אביב חידש את החקירה, פתחה את התיק מחדש וגבתה עדויות חדשות. בסוף התהליך היא תבגבש עמדה מחודשת  שתועבר למחלקת עררים בפרקליטות ותקבל החלטה האם יש מקום להגיש כתב אישום".

הוריו ואחיו של גל בק בעצרת לזכרו. צילום: אבשלום ששוני
השרה שקד הדגיש כי את ההחלטה האם יוגש כתב אישום בפרשה יקבלו באופן אישי פרקליט המדינה או המשנה לפרקליט. היא הסכימה כי הנושא כולו יועבר לועדת החוקה של הכנסת להמשך דיון.

"המקרה מוכיח שילוב לא ראוי בין כח, מעמד וכסף" 
 
קודם לכן אמרה במליאה ח"כ קרין אלהרר (יש עתיד) כי "לאף אחד אין חסינות בפני החוק. המקרה מוכיח שילוב לא ראוי בין כח, מעמד וכסף. התחושה שלי היא שיכול להיות שעד היום היו אנשים מעל החוק. הם לא לקחו אחריות ויתכן שלא שלמו את חובם. ישנה תחושה שאנשים לא הועמדו לדין שלא בצדק לכן חובתה של הפרקליטות לפתוח את התיק מחדש כדי לבדוק שלא נעשו טעויות שיצרבו לנצח בלבה של המשפחה ושל החברה הישראלית. אל תתנו לדבר לעבור".
 
ח"כ יואב קיש (ליכוד) הצטרף לדברים ואמר כי בחקירה כפי שהתנהלה בעבר היו פגמים רבים. “אני לא מאשים אף אחד. כולנו טועים. אני מקווה שבזה מדובר לכן בקשתי מהשרה לפתוח בחקירה משטרתית ולהגיע לחקר האמת". 
 
יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה להוריו של גל בק ז"ל, עודד ורותי בק, שישבו ביציע במליאה: “אני יודעת איזה רגע קשה זה לבוא אחרי עשור, אחרי שבנכם נהרג כשחצה צומת בתל אביב על ידי מכונית שנכנסה בו בעוצמה". 


הוריו של בק ז"ל במליאת הכנסת, הערב. צילום מסך

"לא ניתן להחזיר את גל, אבל אולי ניתן לטהר את שמו ולעשות אתכם צדק" 
 
לדבריה, התחקיר של איילה חסון בערוץ 1 שחשף את הפרשה מחייב בדיקה מחודשת כדי לבדוק שלא היה טיוח. “אני לא מ בינה את התנהלות הפרקליטות. זה ממש לא ראוי שהפרקליטות תתבצר מאחורי טענה טכנית של התיישנות. גם אם חלה התישנות הרי שחקירה מחודשת נדרשת לשם צדק עם משפחת בק".
 
“דווקא כשיש חששות לשיבוש הליכים, שימוש בקשרים והונאה לכאורה שהביאו לזיכוי הנהגת חשוב שהצדק גם יעשה וגם יראה. לא יתכן שהכנסת תאפשר מצב שבו אדם תופר לעצמו כרטיס יציאה מהכלא בעזרת כסף קשרים והשפעה. צריך לחשוף כל מי שלקח בכך חלק. אי אפשר להשאיר את הפרשה חשופה לכל כך הרבה חשדות".
 
בסיום אמרה להורים: “לא ניתן להחזיר את גל בק  אבל אולי ניתן לטהר את שמו ולעשות אתכם צדק".