השריפה שפרצה היום (שישי) בשעות הצהריים באזור בית שמש עודנה מתחוללת.



מזה חמש שעות ש-60 צוותים של כיבוי אש ו-20 צוותים של קק"ל, הפועלים גם בסיוע של צה"ל, מנסים להשתלט על האש שבאזור היישובים תרום, תעוז וכפר אוריה. 



עד כה נגרם נזק לכ-1000 דונמים של יער.

שריפה באזור בית שמש 24.7


רב טפסר שחר איילון, נציב ראשי בכבאות והצלה העריך בראיון למשה נוסבאום בערוץ 2 כי אין חשד כי השריפה איננה תוצאה של הצתה. לדבריו, "מדובר ברשלנות. אנשים הציתו גזם של מטע ומכאן התפתחה שריפה בשלוש חזיתות שונות ורחבות". איילון הוסיף כי "זו אחת השריפות הגדולות ביותר שידענו מאז השריפה בכרמל, מבחינת סד"כ צוותי לוחמי אש בשטח ומטוסי כיבוי".


אלי פרץ מפקד מחוז הצלה ירושלים על השריפה ליד בית שמש


צילום: כבאות והצלה בית שמש



"הגחלים לוחשות"



החשש כי פעולת הכיבוי הנרחבת לא תסתיים עם רדת הערב, עדיין גובר. איילון אמר כי "לנו ברור שהאש תתחדש במהלך הלילה, הגחלים רוחשות בכל מקום ולכן יש סיכוי שהאש תתחדש ותסכן את יישובים הסמוכים".



עם הדיווח הראשוני על השריפה, מסרו צוותי הכיבוי כי כי השריפה מתפשטת במהירות עצומה בעקבות הרוחות העזות לעבר היישוב אשתאול. בשל כך, החלו בשעות אחר הצהריים פעולות פינוי של תושבים מהיישוב.



ביחד עם צוותי הכיבוי, טייסת הכיבוי ו-13 מטוסים שפועלים במקום, נעשה ניסיון ליצור קווי חיץ עם האש. כמו כן הוקפצו בגיוס חירום עשרות לוחמי אש מביתם ופונו מטיילים מיער הנשיא, יער צרעה, וממאהל בדואים בסמוך לאזור תעשיה הר טוב.



כביש 44 יישאר סגור



מפקד מחוז ירושלים, טפסר בכיר אלי פרץ, הגיע למקום ומפקד על הכוחות ועל ניסיונות בלימת האש. כתוצאה מהשריפה, נחסם לתנועה קטע מכביש מספר 44, מצומת נחשון עד לצומת שמשון. בהערכת מצב שהתקיימה בשעות הערב, הוחלט כי הכביש יישאר סגור עד שעות הבוקר, לשם שמירה על ביטחון התושבים.



טפסר ראובן יצחק, מפקד כבאות והצלה מהתחנה האזורית בבית שמש, סיפר: מדובר בשריפת חורש גדולה מאוד. בעקבות החום והיובש וכן הרוחות העזות האש מדלגת במהירות ואף דילגה מעל כביש 44 הסמוך. אנחנו פועלים כרגע עם כוחות גדולים בשטח. כרגע אין שליטה בשריפה ולוחמי האש בחירוף נפש אמיתי ובאומץ רב, נאבקים בלהבות ענק כדי למנוע מהאש לפרוץ לישובים הסמוכים".



בהודעה שנשלחה לתושבים באזור נכתב כי "על פי הנחיות המשטרה וכיבוי אש, אוטובוסים ערוכים לפינוי תושבי היישובים תרום, תעוז, אשתאול ומסילת ציון. רק במידה והרש תתפשט ותינתן הוראה לפינוי נבקשכם להגיע לכניסה ליישוב על מנת לנוסע למקום מבטח. כרגע- אין הוראה לפינוי היישובים".



כוחות משטרה בפיקוד מפקד מג״ב ירושלים ערוכים לפינוי במידת הצורך.