שריפת יער גדולה מאוד פרצה היום (שישי) באזור היישובים תרום, תעוז וכפר אוריה.

שריפה באזור בית שמש 24.7
עדיין לא הושגה השליטה על האש ונרשם חשש היא לא תכובה עד לשעות החשיכה. מהעירייה נמסר כי באם השריפה לא תכובה עד שיירד הערב, זמן בו צפוייה הפסקת פעילות מטוסי כיבוי, תתקיים הערכת מצב לפינוי ישובים שסמוכים לאזור השריפה. 
אלי פרץ מפקד מחוז הצלה ירושלים על השריפה ליד בית שמש

פינוי תושבים
כוחות כיבוי והצלה מסרו עם הדיווח הראשוני כי השריפה מתפשטת במהירות עצומה בעקבות הרוחות העזות לעבר היישוב אשתאול. בשל כך, החלו בשעות אחר הצהריים פעולות פינוי של תושבים מהיישוב.
60 צוותי כיבוי, טייסת הכיבוי ו-13 מטוסים פועלים במקום ומנסים ליצור קווי חיץ עם האש. כמו כן הוקפצו בגיוס חירום עשרות לוחמי אש מביתם ופונו מטיילים מיער הנשיא, יער צרעה, וממאהל בדואים בסמוך לאזור תעשיה הר טוב. 
 

מפקד מחוז ירושלים, טפסר בכיר אלי פרץ, הגיע למקום ומפקד על הכוחות ועל נסיונות בלימת האש. כתוצאה מהשריפה, נחסם לתנועה קטע מכביש מספר 44, מצומת נחשון עד לצומת שמשון. 


צילום: דוברות כבאות והצלה בית שמש

"לוחמי האש פועלים באומץ רב"



טפסר ראובן יצחק, מפקד כבאות והצלה מהתחנה האזורית בבית שמש, סיפר: מדובר בשריפת חורש גדולה מאוד. בעקבות החום והיובש וכן הרוחות העזות האש מדלגת במהירות ואף דילגה מעל כביש 44 הסמוך. אנחנו פועלים כרגע עם כוחות גדולים בשטח. כרגע אין שליטה בשריפה ולוחמי האש בחירוף נפש אמיתי ובאומץ רב, נאבקים בלהבות ענק כדי למנוע מהאש לפרוץ לישובים הסמוכים".




בהודעה שנשלחה לתושבים באזור נכתב כי "על פי הנחיות המשטרה וכיבוי אש, אוטובוסים ערוכים לפינוי תושבי היישובים תרום, תעוז, אשתאול ומסילת ציון. רק במידה והרש תתפשט ותינתן הוראה לפינוי נבקשכם להגיע לכניסה ליישוב על מנת לנוסע למקום מבטח. כרגע- אין הוראה לפינוי היישובים".



כוחות משטרה בפיקוד מפקד מג״ב ירושלים ערוכים לפינוי במידת הצורך.



צילום: דוברות כבאות והצלה בית שמש