לקראת ראש השנה, נרשמה עלייה של 40% נרשמה בשנה החולפת בתרומת חקלאים של עודפי ירקות ופירות למען אוכלוסיות נתמכות, כך עולה מדוח של ארגון "לקט ישראל".
לפי הנתונים שהוצגו, מתחילת חודש אוגוסט 2015 ניתן לראות עלייה של כ-36% בתרומת עודפי מזון מחקלאות. בחודש האחרון הועברו 1,691,000 ק"ג של תוצרת חקלאית לעמותות וארגוני הסיוע ברחבי הארץ, בהשוואה ל-620,000 ק"ג בתקופה המקבילה אשתקד. 
גם בתחום איסוף עודפי המזון מבתי המלון באילת, ניתן לראות עלייה מתמדת בכמויות עודפי הארוחות החמות הנתרמות מאז פתיחת הפרויקט לפני כשנה וחצי. השנה, כל שלוש הרשתות הגדולות של בתי המלון - פתאל, ישרוטל ודן - נרתמו למאמץ. גם שיתוף הפעולה של צה"ל, מיצרני עודפי המזון הגדולים בישראל, משתפר: רק במהלך חודשי הקיץ הצטרפו שמונה בסיסי צה"ל נוספים לפרויקט. 

הנתונים הללו מצטרפים להודעה שהוציאה לאחרונה מועצת הצמחים, לפיה היא צפויה לתרום בשנה הקרובה כ-15 אלף טון של עודפי ירקות ופירות מחקלאות לטובת אוכלוסיות נתמכות, במקום להעבירן להשמדה.
גידי כרוך, מנכ"ל "לקט ישראל", בירך על ההירתמות העצומה של החקלאים לקראת ראש השנה, ואמר עם פרסום הנתונים כי "העבודה עודנה מרובה". הוא הוסיף כי "כדי להרחיב ולהגדיל את כמות המזון שלא מושמד, נדרש מערך לוגיסטי גדול מאוד- הגענו למיצוי כמעט מוחלט של היכולות הלוגיסטיות בהתאם לתקציב אשר כולו מגיע מתרומות". 
כרוך הפנה את האחריות לעבר הממשלה וטען כי "במקום להשקיע בכרטיסים מגנטיים לרכישת מזון ובהקצאת משאבים כספיים לתמיכות, המדינה צריכה להשקיע בתשתיות של איסוף והצלת מזון. כך, עבור אותו סכום של השקעה, יסופק יותר מזון ליותר נזקקים".

העמותות לא מגיעות לכרבע מהנזקקים
לצד הנתונים המעודדים של "לקט ישראל", ארגון הגג הגדול והיחיד בישראל להצלת עודפי מזון, פרסם ארגון "לתת", ארגון הגג הגדול בישראל לעמותות המסייעות לנזקקים בתרומת מזון, נתונים המעידים על תופעה מדאיגה של גידול התלות בעמותות אלה. 
מהנתונים עולה כי בערב ראש השנה 77% מעמותות הסיוע מדווחות על גידול בדרישה למזון מצד נזקקים, וכי רבים יותר בציבור הרחב מעידים כי יקטינו את ההוצאה על ארוחת החג בהשוואה לשנה שעברה.
הסקר של "לתת" ומכון TRI מעלה עוד כי 42% מעמותות הסיוע אינן מצליחות לתת מענה לפחות לרבע מהנזקקים הפונים בבקשה לסיוע. 
20% ממנהלי העמותות דיווחו על החמרה במצבם של מקבלי הסיוע, כש-82% מהם דיווחו כי ההחמרה מתבטאת בעליית התדירות שבה הנתמכים פונים בבקשה למזון. 
אבל לא רק הנזקקים הם יותר נזקקים מאי פעם: מהסקר עלה עוד כי גם הציבור הרחב בכללו יוציא בערב ראש השנה תשע"ו פחות כסף מכפי שהעריכו שיוציאו בשנה שעברה. 48% מהנשאלים העריכו שיוציאו בין מאה לאלף שקלים, זאת לעומת 20.7% שנתנו הערכה דומה לקראת ערב ראש השנה אשתקד.
27% מעריכים כי יוציאו בין אלף לשלושת אלפים שקלים, לעומת 44.2% שנתנו הערכה דומה בשנה שעברה.
ערן וינטרוב, מנכ"ל ארגון לתת, אמר עם פרסום הסקר: "אנו מקווים ששר הרווחה ושר האוצר יממשו את האג'נדה החברתית שלהם, יגבשו תכנית לאומית לצמצום העוני בהתאם להמלצות הוועדה למלחמה בעוני ויקצו תקציב משמעותי להקמת מיזם לאומי לביטחון תזונתי". 
יוסף כהן, יו"ר עמותת חסדי נעמי, שצפויה לחלק אלפי ערכות מזון לקראת ראש השנה, אמר: "לצערי, גם השנה אין שינוי לטובה במצב הכלכלי של הציבור הישראלי. אני מבקש לפנות לראש הממשלה נתניהו, אנא - הזרם יותר תקציבים לעניי ישראל".