השלב הראשון בצירופו של מפכ"ל המשטרה לשעבר יוחנן דנינו לקבוצת מגדל יצא היום (חמישי) אל הפועל, כשיו"ר מגדל אחזקות, פרופ' עודד שריג, הודיע על פרישתו מהתפקיד. הפרישה תצא אל הפועל עד סוף השנה.


בדברי ההסבר בהודעה לבורסה נכתב כי פרופ' שריג החליט לפרוש "על רקע מגבלות שהטיל על עצמו במילוי תפקידו בקשר עם חברת הבת לביטוח. בזמנו סבר פרופ' שריג שיוכל לתרום הרבה על אף מגבלות אלה, ואולם מצא שהן מונעות ממנו למצות את יכולותיו".

הפרסום הבלעדי במעריב: דנינו יגיע למגדל בדחיפת שלמה אליהו

שריג נהנה משכר בעלות חודשית של 1.4 מיליון שקל. על פי ההערכות, הוא ישתלב בתפקיד בכיר באחד מבתי ההשקעות הגדולים. הודעת הפרישה שלו ממגדל אמורה להיות מפתיעה, שכן בנוגע למינויו ניהל בעל השליטה בחברה, איש העסקים שלמה אליהו, מאבק עז מול הפיקוח על הביטוח באוצר ולבסוף המינוי אושר. ואולם שכפי שנחשף ב"מעריב סופהשבוע" לפני כחודשיים, הסיבה המרכזית לפרישתו של שריג היא הצטרפותו הצפויה של המפכ"ל לשעבר לקבוצת מגדל.


דנינו יצטרף למגדל מיד אחרי החגים ויכהן בתפקיד יו"ר מגדל ביטוח, חברה בת של מגדל אחזקות. אלא שבתפקיד זה משמש כיום עמוס ספיר, ולכן ספיר יפנה ככל הנראה את מקומו לטובת דנינו - ובתמורה הוא ימונה כמחליפו של פרופ' שריג במגדל אחזקות.

שלמה אליהו, העומד מאחורי המהלך כולו, מכיר היטב את המפכ"ל לשעבר, כשהשניים שיתפו פעולה בתקופה שדנינו עמד בראש יחידת "אתגר" למלחמה בפשיעה בענף הרכב.

מאז התקרבו השנים ומעת לעת הם נפגשים. על פי הוראות נציבות שירות המדינה לא חלה על המפכ"ל לשעבר תקופת צינון שכן הוא לא עבד בקשר ישיר עם מגדל. עם זאת, כדי למנוע לזות שפתיים החליט דנינו להשהות את המעבר ולהמתין פרק זמן נוסף. פרופ' שריג כבר הודיע לאליהו כי יהיה מוכן לפנות את מקומו בכל עת, גם אם המדובר לפני סוף השנה.

המפכ"ל לשעבר סירב במועד פרסום הידיעה המקורי להגיב, ולא ניתן היה לקבל את תגובתו. לא נמסרה תגובת מגדל לידיעה, למרות פניית "מעריב סופהשבוע".