פיגוע דקירה אירע הבוקר (שני) בתוך מחסן בגדים בתקוע שבגוש עציון. מיכל פרומן בת ה-30, שנמצאת בשלבי הריון מתקדם, נפצעה בפלג גופה העליון ומצבה הוגדר קשה. היא קיבלה טיפול רפואי במקום ופונתה להמשך טיפול בבית החולים שערי צדק, שם הגדירו מצבה כבינוני. כוחות הביטחון נטרלו את המחבל הדוקר.



הגעת הפצועה מהפיגוע בתקוע לבית החולים

מבית החולים נמסר כי פרומן טופלה במרכז הטראומה והועברה לאשפוז במחלקה לכירורגיה לב חזה. בהודעה מדובר צה"ל נמסר כי המחבל ומפונה ע"י אמבולנס צבאי לקבלת טיפול בבית חולים.


לפי חקירה ראשונית, המחבל דקר את האזרחית בתוך מבנה באזור התעשייה ביישוב, והוא נורה ונהרג. כוחות צה"ל החלו לבצע סריקות במרחב. פאראמדיק מד"א יוני סילמן שהגיע למקום סיפר: "באחד מרחובות הישוב בתוך רכב ראינו אישה כבת 30 יושבת כשהיא בהכרה מלאה לאחר שנדקרה ברחוב ואנשים הכניסו אותה לרכב, היא סבלה מפצע דקירה בפלג גופה העליון, העלנו אותה לאמבולנס ותוך כדי פינוי לבית החולים הענקנו לה טיפול רפואי כשמצבה מוגדר יציב".


פינוי הפצועה לבית החולים. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90


רק אתמול אירע פיגוע דקירה קשה ביישוב עתניאל, בו נרצחה דפנה מאיר ז"ל בת ה-39,לאחר שמחבל חמוש בסכין חדר לביתה ודקר אותה מול ילדיה. הלוויתה של מאיר ז"ל יצאה הבוקר מהיישוב לכיוון ירושלים. מאיר, אם לשישה ילדים, ואחות בבית החולים סורוקה, נפגעה באורח אנוש, כשלאחר דקות ארוכות של מאמץ להחיותה, נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותה. 

מחסן הבגדים בו אירע הפיגוע בתקוע


זירת הפיגוע בתקוע


על פי תחקיר ראשוני, סמוך לשעה 17:30 נכנס אדם חמוש בסכין אל אחד הבתים בתוך היישוב, הגיע אל מאיר ודקר אותה בפלג גופה העליון, כולל בראשה, לעיני ילדיה, שהיו גם אלה שהזעיקו את כוחות הביטחון וההצלה, שהחלו לסרוק את האזור. לאחר הערכת מצב, נבדקת האפשרות לפיה הוא נמלט אל הכפר חירבת כרמה הסמוך, כשכוחות הביטחון סגרו את הכניסות והיציאות אליו.  

הרמטכ"ל איזנקוט בזירת הפיגוע בעתניאל. צילום: דובר צה"ל


החמ"ל שהוקם בעתניאל לאחר הפיגוע. צילום: דובר צה"ל


צה"ל הכריז על אזור היישוב שטח צבאי סגור ונערך בכוחות גדולים לכניסה לכפרים לביצוע מעצרים וחיפושים ומהמשטרה נמסר כי שוטרי משטרת ישראל פועלים בכוחות מתוגברים כסיוע לצה''ל באיתור המחבל. במקביל כוחות משטרה מקצועיים עוסקים במלאכת הזיהוי הפלילי בזירה וחקירת האירוע. גם הבוקר, נמשכות הסריקות והחיפושים אחר המחבל, שלפי הערכה הכיר את המשפחה כיוון שעבד כפועל ביישוב.