סקר בגרמניה קובע: 40 אחוזים מהאזרחים הגרמנים טוענים כי קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, צריכה להתפטר בשל המדיניות בה היא נוקטת במשבר הפליטים, כך פורסם היום (שישי) בסוכנות הידיעות רויטרס. מהסקר עולה מגמה של חוסר שביעות רצון מהאופן בו מרקל מקבלת בברכה את פניהם של המהגרים ומתירה את כניסתם למדינתה.



מרקל שזכתה לפופולריות גבוהה בשנה שעברה, הפכה למבודדת בגוש השמרני בגרמניה, לאחר שחברי הגוש השמרני הפעילו עליה לחצים לנקוט במדיניות קשוחה יותר כלפי מבקשי המקלט באירופה. בתגובה ללחץ גם מצד העם הגרמני, אתמול אישרה מרקל נקיטת צעדים כדי להדוף את זרם המהגרים לאירופה, לאחר שבנה האחרונה נקלטו מעל מיליון מבקשי מקלט.



הסקר שבוצע עבור מגזין "פוקוס" כלל 2,047 משתתפים ונערך בחודש האחרון. מהסקר עולה לצד ה-40 אחוזים התומכים בהתפטרות מרקל, 45.2 אחוזים מאמינים כי מדיניות הפליטים בה נוקטת הקנצלרית, אינה סיבה לעזוב את תפקידה.




משנים כיוון: גרמניה תפעל לצמצום זרם הפליטים למדינה



כזכור, מפלגתה השמרנית של קנצלרית הגיעה אתמול להסכמה עם שותפתה הקואליציונית, המפלגה הסוציאל דמוקרטית, על תקנות לצמצום ההגירה למדינה, כך הודיע שר הכלכלה הגרמני, זיגמר גבריאל.

הצעדים כוללים הקפאה של שנתיים בתהליכי איחוד המשפחות של מבקשי מקלט במדינה המקבלים מעמד פליט מוגבל. צעד נוסף שפירט שר הכלכלה הגרמני הוא האצת גירושם של מבקשי מקלט שלא עמדו בתנאים לקבל מעמד פליט במדינה. 

בעיר קלן בגרמניה אמור להיפתח בשבוע הבא פסטיבל אלכוהול. העירייה המקומית כבר מכינה "אזור בטוח" עבור נשים, בשל ההטרדות המיניות שהתרחשו במקום לאחרונה ככל הנראה על ידי מהגרים ופליטים מהמזרח התיכון ומאפריקה.

פרשת ההטרדות ההמוניות שאירעו במרכז העיר בערב השנה החדשה הכניסו את רשויות קלן לכוננות לקראת הפסטיבל שיתקיים בשבוע הבא. עיריית קלן כבר הודיעה כי תקים "אזור בטוח" מיוחד עבור נשים שיבקשו להשתתף במצעד שמתקיים מדי שנה במסגרת הפסטיבל העירוני, המושך יותר ממיליון משתתפים וחובבי בירה.
 
החשש בקרב ראשי העיר הגרמנית הוא כי מהגרים רבים ינצלו שוב את האירוע ההמוני כדי לבצע מעשים מגונים בנשים שיגיעו לחגוג בעיר. "אנחנו יודעים כי ימי הפסטיבל הם אתגר עבורנו ונצטרך להוכיח כי למדנו משהו מאירועי השנה החדשה בעיר", אמר חבר מועצת קלן גידו קהלן. הוא סיפר גם כי ה"אזור הבטוח" עבור נשים יכלול אבטחה מוגברת ועובדות סוציאליות למקרה שנשים יזדקקו לעזרה. 
 
גם משטרת קלן הכריזה על כוננות גבוהה לקראת הפסטיבל ההמוני. ברחבי העיר כבר הותקנו אמצעי תאורה רבים ומצלמות במעגל סגור בניסיון למנוע מראש ניסיונות של תקיפה מינית.