רינת, שהביאה הרבה עניין לבית והייתה אחת הדיירות היותר אינטליגנטיות, ולא רק בעונה הזאת, הודחה אמש מבית האח הגדול באופן צפוי לחלוטין. איציק הרוויח עוד שבוע בבית האח ושי חי יכול לזקוף זאת לזכותו. צדקה קורין כשאמרה שאיציק ירד נמוך כאשר אמר לאור שהיא מכוערת. אולם בעוד האח הגדול בחר לשדר את הקטע הזה, הוא בחר שלא לשדר את הקללות של דודו וברק, שירדו נמוך לא פחות כאשר איחלו לשי חי מיתות שונות ומשונות, כמו חיבור לזונדה ושיתוקים למיניהם.



ההפקה אף בחרה להראות את דודו ברגעיו היפים כאשר הוא אומר לשי חי עד כמה הוא אוהב אותו, אך מצד שני היא בחרה שלא להראות שדודו ביקש ליישר את ההדורים עם שי חי אך ורק בגלל צעקות שהוא שמע ערב לפני מחוץ לבית: "שי חי מלך דודו ועומרי אנשים דוחים". אז במקום לספר את הסיפור כולו ולהראות לנו מהי צביעות במיטבה, העדיף האח לגנוז את הצעקות מהגבעה הסמוכה כדי להגן על תדמיתו של דודו. ואולי האח מקנא שילדי הגבעות גונבים לו את ההצגה ובמקום שהוא ישפיע על המהלכים, הם והמגפונים המטופשים שלהם, קובעים אותם.


האח מריץ את אור לניצחון?

בינתיים, אור לא נחה לרגע. ככל שהגמר מתקרב היא משכללת את שיטת "לקק והדבק". מלקקת לכולם, ומדביקה אותם אליה. היא מספרת להם כמה הם מדהימים וטהורים, ולא שוכחת לשלב נגיעות וליטופים בשיער ומסאז'ים בעורף. כל זאת, על מנת להבטיח שליטה בשבוזים האלה ושביום פקודה יתייצבו לצידה במלחמה נגד שי חי. בפרק של אתמול היא נתנה לשני הקיסרים לשעבר, שי חי ואיציק, נוקאאוט רציני כאשר החליטה לשחק גם היא את הנעלבת ולא לשבת לארוחת שישי. אך לא לפני שהכינה סיר מלא קובות לכולם. כשהיא אכלה בחדרה לבד היא קיבלה כזה פוקוס של המצלמה, ששי חי יכול רק לקנא בו.



לפי כמות הסימפתיה לה זכתה אור בפרק של אתמול, גם מהמנחים וגם מהאח הגדול שהתמוגג לנוכח ההשוואה שהיא עשתה בין שי חי וביבי, אני חושדת שהוא מריץ אותה לניצחון. אולי הוא בונה על זה שאם יום אחד היא תחליף את ביבי, הקרדיט יהיה שלו כי הוא זה שגילה אותה.



"לקק והדבק". אור סיונוב. צילום: יח"צ


שי מיקה התחילה לדבר


כולם חיממו מנועים לקראת ההדחה השבוע. עומרי חזר לבלבל את המוח עם מונולוגים ארוכים ומתישים של ה"אני מאמין" שלו, נצמד יותר מתמיד לקסניה כשהוא לא חוסך מאיתנו את נשיקותיו המצלצלות. שי מיקה הפסיקה לרגע לשיר את שירי הפסטיגל ועכשיו היא מדברת, והרבה. היא עוברת מאחד לשני ודואגת לספר שהיא לא שונאת אף אחד ותמיד הולכת רק עם הלב שלה. אבל כששי חי התיישב בפינת העישון, היא שכחה לרגע את הלב וקמה והלכה משם, כי גם האחרים הלכו. אז כמו שאור אומרת: יאללהההה.



בסך הכול כולם שמחים ומרוצים, חוץ מזוג אחד מדוכא שרק לפני ימים מספר הכריז על נישואיהם הקרובים. שי חי ותני מהלכים בתוך הבית ולא ברור מי הצל של מי. לפעמים היא יושבת על המיטה שלהם ומכניסה לו פירורי עוגה לתוך הפה, היא שומרת לו על המצית כדי שחלילה לא יהיה לו כבד לסחוב אותה בעצמו וחוץ מללעוס את האוכל בשבילו, היא כמעט כבר עשתה הכול למענו.



הכל למענו. שי חי ותניה. צילום מסך



על תניה אני יכולה רק לומר: מי שלא מכבד את עצמו, לא מכבד את האחרים. אז שלא תבלבל את המוח שהיא משכינת שלום. שקודם תחיה בשלום עם עצמה והבחירות שלה. לא ברור מה היא בחרה לעשות כשנכנסה לאח הגדול. לעזור לשי חי או להיעזר בו? בינתיים היא מגינה על השונאים שלו יותר מאשר עליו. וכשהם ייצאו החוצה ושי חי יגלה שהיא קראה לברק "נסיך שלי", היא יכולה כנראה לשכוח מחוט התיל והאבן שמלופפים סביב אצבעה.



תופעת שי חי ממשיכה לעורר תהיות אצל האנתרופולוגים והפסיכולוגים. אף אחד לא מבין איך האיש מסוגל להלהיב המונים גם כשהוא בעצם לא עושה הרבה בבית. חוץ מאותן פעמים שברק מעצבן אותו ושי חי נדבק לו לאף ומאתגר אותו "בוא נראה אותך גבר", וגורם לו לרוץ לחפש מחסה בחדר האח. רוב הזמן, שי שותק או מעשן עצמו לדעת, אך בעיני המעריצים השתיקות שלו רועמות כמו אלה של קלינט איסטווד במערבונים. מישהו אמר ששי חי הוא כמו ביבי? למה לא כמו דונלד טראמפ, שהשוויץ שהוא לא היה מפסיד בוחרים, גם אם היה יורה במישהו?