ניסיון פיגוע דקירה בירושלים: מחבלת ניסתה הבוקר (שלישי) לדקור שוטרים ברחוב הגיא, היא נוטרלה וחוסלה ע"י הכוחות במקום. לא דווח על נפגעים באירוע. כשעה לאחר מכן עצרו לוחמי המעברים של המשטרה הצבאית במעבר קלנדיה פלסטינית נוספת, שהתכוונה לבצע פיגוע בשטח ישראל. במהלך שיקוף שבוצע לחפציה של הפלסטינית נמצאה בתיקה סכין. בחקירת כוחות הביטחון הודתה הפלסטינית כי נשאה סכין במטרה לבצע פיגוע.



פלסטינית נעצרת כשברשותה סכין

אמש סוכל ניסיון דקירה נוסף במחסום הקיוסק, סמוך לאבו דיס. לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל, עצרו פלסטינית כשבתיקה סכין. על פי החשד, כוונתה הייתה לבצע פיגוע דקירה כנגד הלוחמים במחסום. במהלך האירוע, היא התקרבה למחסום רגלית כשהיא נושאת על גבה תיק והלוחמים קראו לה לעצור ולזרוק את התיק, תוך שהם שומרים על מרחק ביטחון ומאבטחים את המחסום. היא נעצרה במקום והשליכה את התיק ובחיפוש שערכו בו הלוחמים אותרה הסכין. לאחר שנעצרה סיפרה החשודה כי תכננה לבצע פיגוע כנגד כוחות הביטחון. החשודה נעצרה והועברה להמשך חקירה של כוחות הביטחון.



בשבוע שעבר נפצע חייל צה"ל כבן 20 מיחידת "עוקץ" באורח קל בפיגוע דריסה שהתרחש בצומת גוש עציון. במהלך הפיגוע, שאירע ביום שישי האחרון, שלושה חיילים הלכו ברגל במשימת סיור ומחבלת שהגיעה עם רכבה למקום ביצעה את פיגוע הדריסה. החיילים ירו לעברה בעודה ברכב וחסלו אותה. לאחר מכן, ברכבה של המחבלת נמצאה סכין. 



זירת הפיגוע בגוש עציון. צילום: קבוצת כבאות והצלה ארצי




יום קודם לכן, נפצע שוטר תנועה בן 43 באורח קל בפיגוע דקירה שהתרחש בכפר עוג'ה בבקעת הירדן. השוטר הכווין את התנועה בעקבות עץ שקרס על כביש 90 ומחבלת בת 14 ניצלה את ההזדמנות ודקרה את השוטר בכתפו. לאחר הדקירה המחבלת, תושבת הכפר, החלה לברוח והשוטר הדקור פתח במרדף רגלי אחריה. הוא עצר אותה ללא ירי והמחבלת נעצרה ונלקחה לחקירה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לשוטר לבית חולים "העמק" עם פצע דקירה בפלג גופו העליון.



יממה קודם לכן אירעו שני פיגועים שהתרחשו באיו"ש. שני חיילים כבני 20 נפצעו קל בפיגוע דקירה שאירע בהר ברכה שבשומרון. מוקדם יותר באותו היום תקפו שני מחבלים באלות אזרח ישראלי סמוך לביתו ביישוב עלי. האזרח פונה כשמצבו קל לקבלת טיפול רפואי בבית החולים "שערי צדק" בירושלים. שני המחבלים נורו וחוסלו על ידי כוח צה"ל.