בית המשפט השלום בתל אביב הרשיע היום (חמישי) את הזמר קובי פרץ, שבהעלמות מס בהיקף של 5.8 מליון שקלים. ההרשעה היא חלקית, פרץ זוכה מהאשמה איומים ומסירת תרשומות כוזבות. כזכור, עד המדינה בתיק הוא אמרגנו לשעבר יוחאי יעיש, שברח מהארץ. בכוונת התביעה לדרוש עונש מאסר.

בית המשפט קבע כי פרץ שיקר לחוקרים ושיקר בבית המשפט וכי הייתה הסכמה בינו לבין יעיש להסתרת הכנסות מהרשויות. בנוסף, נקבע כי הנאשם נקט פעולות אקטיביות להסתיר הכנסות ולהתחמק ממס. כמו כן, התביעה ביקשה להטיל על פרץ ערבויות ולאסור יציאה מהארץ והשופטת קיבלה את הבקשה.

"למרות שבתחילת הדיון אמר פרץ: "יש לי הרבה מאד מה להגיד", בתום הדיון מילא פיו מים. לאחר ההכרעה אמר עורך דינו: "קיבלנו את הכרעת הדין. אנחנו מכבדים אותה, אבל חולקים על כל מרכיביה". בכוונת התביעה לבקש מאסר בפועל משמעותי.

על פי כתב האישום, שהוגש בנובמבר 2013, במהלך השנים 2009-2005 הופיע פרץ בהופעות חיות, מכר דיסקים והופיע ברדיו ובטלוויזיה ובמהלך אותה התקופה יוצג ע"י יעיש. השניים סיכמו כי 50% מהכנסותיו של פרץ יועברו לאמרגנו ונטען כי כדי לחמוק מתשלום מס הוא הציג לאחר מכן מצג שווא על תשלומים שקיבל. כך למשל, בשנת 2003 נרשם כאילו הרוויח 12 אלף שקלים בלבד, אך בפועל קיבל הרבה יותר מכך. פרץ אף נאשם כי למרות דרישת אמרגנו, לא הוציא חשבוניות מס. 
 
את הכספים הסתיר בכספת ששכר בסניף בנק דיסקונט בתל אביב, ולא הצהיר על קיומה. בשנת 2012 רצה הזמר לסיים את הקשר עם אמרגנו, אך כשזה רצה לדחות את הפגישה הוא אוים על הזמר. לכן הואשם באיומים, אישום שכאמור הוא זוכה ממנו. מאוחר יותר, כאמור, הפך יעיש לעד מדינה במשפט. 

"הצדק ייצא לאור"

בחודש דצמבר האחרון התראיין הזמר לאיריס קול ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", וסיפר: "אותו אחד שטען שלקחתי את החמישה מיליון שקלים האלה, אז בא גיסו, והגיש תלונה למשטרה, הלך גם לפוליגרף ויצא דובר אמת. גיסו יצא עליו סוג של עד מדינה, וטען שאת כל חמשת מיליון השקלים האלה הוא החביא אצל אחותו, שהייתה שוטרת. אלה דברים שאף אחד לא יודע, גם לא התקשורת. אף עיתונאי, שעשה 'העתק-הדבק' על כל מה שקשור לפרשה של קובי פרץ, לא יודע מה היה, כמה היה ואיך היה".

פרץ בכניסה לבית המשפט, היום. צילום: אלוני מור


"המשפט יסתיים בזיכוי מלא, בעזרת השם, לקובי פרץ", הוסיף הזמר. על אמרגנו אמר: "עד המדינה ברח מהארץ למדינה שאין לישראל הסכם הסגרה איתה. אני לא אנוח כל החיים עד שאדאג שיביאו אותו לארץ, למרות שיהיה לי קשה. הוא ברח עם כל הכספים. יש לו שם המון כסף, נדל"ן וכספים ומה לא. הוא טען שאין לו שקל, אגב. אני לא אנוח עד שהוא יגיע לתת את הדין שלו על כל מה שהוא עשה. הוא עבד על כולם כולל גם עליי. הצדק יצא לאור".

פרץ לא חסך ביקורת גם מהפרקליטות: "רואים את זה בכל הפרשות האחרונות, כל הבושות והפדיחות של הפרקליטות, מה שקורה איתם לאחרונה. לבוא ולהאשים זה הכי קל. שילכו וילמדו את החומר, זה יותר חשוב".