כוכב הקולנוע ההוליוודי מייקל דאגלס דיבר בכנס הג'רוזלם פוסט בניו יורק על היהדות שאותה גילה מחדש וגם התייחס לפוליטיקה האמריקנית והיחסים עם ישראל. דאגלס אמר על המירוץ לנשיאות ארה"ב כי "הוא הפך לשונה ממה שכולם ציפו בהתחלה. אני דמוקרט באופן היסטורי ותמכתי בקלינטונים. אני אומר שאני מכיר את דונלד טראמפ ומשחק איתו גולף. אם אתה לא מדבר על פוליטיקה או דת אתה יכול להסתדר עם כל אחד".

בעניין היחסים עם ישראל, אמר דאגלס כי "ישראל היא בת בריתנו הקרובה ביותר. כולם יודעים זאת. ולכן יש לנו את הזכות לחילוקי דעות כמו בכל משפחה אבל דבר לא יערער את הקרבה בקשר בינינו".

עוד הוסיף שחקן הקולנוע כי "הלקח העיקרי שלמדתי הוא שאנחנו חייבים לעשות את שיעורי הבית שלנו על מי מממן את הקמפיינים של ה-BDS. חשוב להבין מאיפה מגיע המימון לארגונים מאורגנים היטב כמו שהם".

מנכ"לית קבוצת הג'רוזלם פוסט, רונית חסין-הוכמן עם מייקל דאגלס. צילום: מרק ישראל סלם
מנכ"לית קבוצת הג'רוזלם פוסט, רונית חסין-הוכמן עם מייקל דאגלס. צילום: מרק ישראל סלם


דאגלס זכה בפרס בראשית ואמר בעקבותיה כי "זו הייתה שנה יוצאת דופן מהרגע שקיבלתי את הפרס כי ברגע שהגיעו להגיד לי על הפרס של מיליון דולר עצרתי אותם ואמרתי שיש טעות גדולה. אמי אינה יהודית. והם הסתכלו עליי ואמרו - 'שמוק אתה לא חושב שאנחנו לא יודעים את זה'? אז משם התחלתי".

בני דילן אני צריך להודות, כי רק אבי היה יהודי, אבל דילן שהיה אז בן 11 פגש חברים יהודים והם חגגו את השבת והדליקו נרות והתכוננו לבר מצוות וישב בבתי הכנסת ואחרי תשעה חודשים הוא אמר שהוא רוצה לחגוג בר-מצווה. וחשבנו שהוא בעניין של המתנות וכו'. אבל הוא אמר שאני מרגיש משהו בנשמתי כשאני מדליק נרות, והביחד של הקבוצה. אז הלכנו לבית הכנסת המקומי והוא דיבר עם הרב והתחיל בעבודה קשה כדי לפצות על השנים. אז מבחינתי זה פיצוי, רציתי להשתלב בשבט הזה, אני אוהב את הערכים", סיפר דאגלס.
אביו של מייקל, קירק דאגלס בן ה-99 גדל כיהודי אורתודוכסי. על כך מייקל סיפר: "משפחתו מבלרוס, הוא נולד כאן בארה"ב ב-1916, כשהיה בן 70 הייתה לו תאונת מסוק קשה והוא נפל מגובה 12 מטרים. הוא שרד וכשהיה בבית חולים הוא שאל את עצמו למה אני חי והסטודנט לטיסה בן ה-18 מת? (שהתנגש במסוק מ.א.) והוא התחיל לחפש תשובות בתנ"ך עם רב. כשהקריירה שלך דועכת, יש לך זמן יותר להשקיע ברוחניות שלו. וזה עשה פלאים בשבילו, ביחסים שלו עם ילדיו. וכשהוא היה בן 83 הוא עשה בר-מצווה וזו הייתה חוויה מאד מרגשת. וההבנה שלי של "תיקון עולם" (אמר בעברית מ.א). הוא עבד בניסיון לתקן את העולם, והייתה לזה השפעה עליי ועל הילדים שלי ואני מקבל "נחת" (אמר בעברית).