ראשת ממשלה חדשה לבריטניה: תרזה מיי יצאה הערב (רביעי) מארמון בקינגהאם בתום ביקורה המסורתי אצל המלכה אליזבת כמנהיגה החדשה של בריטניה. זאת לאחר שמוקדם יותר הגיש ראש הממשלה לשעבר דיוויד קמרון את התפטרותו הרשמית למלכה, וזאת אישרה את המסמך. מיי, המועמדת עלייה המליץ קמרון, זומנה למפגש עם המלכה, ומינויה אושר בלחיצת יד בין השתיים. מיי היא האישה השנייה אשר מכהנת בהיסטוריה של המדינה בתפקיד זה, כשהראשונה הייתה מרגרט תאצ'ר.  



משם נסעה ראשת הממשלה החדשה למעונה הרשמי בדאונינג 10, לאחר שקמרון ובני משפחתו נפרדו מהבית בו התגוררו בשש השנים האחרונות. לפני כניסתה למשכנה החדש התייחסה מיי למשאל העם שהכריע על עזיבת מדינתה את האיחוד האירופי והוביל להתפטרות קמרון ואמרה: "אנו עומדים בפני תקופה של שינויים לאומיים גדולים". בנאומה הראשון כראשת ממשלה אמרה מיי, שהתנגדה לברקזיט: "בעודנו נפרדים לשלום מהאיחוד, נוכל להרים את הכפפה וליצור לעצמנו תפקיד חיובי חדש".
 

בוריס ג'ונסון ימונה לשר החוץ 


עם כניסתה לתפקיד החליטה ראשת הממשלה החדשה של בריטניה כי ראש עיריית לונדון לשעבר בוריס ג'ונסון ימונה לתפקיד שר החוץ הבריטי.
ג'ונסון, אשר פרש מהמירוץ לראשות הממשלה לאחר התפטרות קמרון, היה אחד המובילים במאבק ליציאה מהאיחוד האירופי.


שר החוץ החדש של בריטניה, בוריס ג'ונסון. צילום: רויטרס

  

כמה שעות קודם לכן נשא קמרון את נאום הפרידה שלו מהפרלמנט הבריטי, אותו סיכם במילים: "אני הייתי פעם העתיד". קמרון נשא נאום נרגש, בחלקו הומוריסטי, שזיכה אותו בתשואות ממושכות מצד עמיתיו, שעמדו והריעו לו. קמרון התייחס בנאומו לצאתה של בריטניה מהאיחוד ואמר כי הוא מציע למיי להשאיר את הממלכה הבריטית, "קרובה עד כמה שאפשר לאיחוד, למען שיתוף פעולה פורה בין הצדדים". עוד הוסיף קמרון כי בריטניה תמשיך להבטיח כי אזרחי אירופה שמתגוררים במדינה, "יזכו לקבל את כל הזכויות המגיעות להם".

עוד הוסיף קמרון כי היו רגעים רבים מאוד במהלך כהונתו בתפקיד, "שהוא מאוד גאה בהם". הוא הבטיח כי יישאר בחיים הציבורים, וכי "שום דבר אינו בלתי אפשרי". בנימה מבודחת, הוא דחה את הרמיזות לפיהן הוא עשוי לקבל על עצמו את ניהול נבחרת אנגליה בכדורגל או את הנחיית התכנית הפופולרית, "טופ גיר", והסביר כי מדובר בשתי עבודות, "שנשמעות אף קשות יותר מהעבודה שביצעתי בשנים האחרונות". עוד הדגיש כי במהלך שש השנים האחרונות, הוא ענה על כ-5,500 שאלות שהוצגו בפניו בפרלמנט: "אתן ליורשיי להחליט על כמה מתוך שאילתות אלו, נתתי מענה".
 

דיוויד קמרון בנאום הפרידה. צילום: רויטרס