גבי גזית החליט להילחם בעצמו בביטול לימודי הליבה לחרדים, ורתם את תחילת התוכניות שלו ב"רדיו ללא הפסקה"  למעשה.

"מעכשיו זה רשמי, הבורות במערכת החינוך החרדית הונצחה על ידי הממשלה. אתם החרדים הצעירים שרוצים לדעת, תמשיכו לחיות בים הבערות בגלל המבוגרים שלכם האטומים. אבל בגלל שאני אוהב אתכם החלטתי לתת לכם לטעום מעט תרבות ומדע, מוסיקה ותיאטרון, והכל במסגרת שבוע לימודי הליבה. והיום, שייקספיר ויהודה עמיחי. 
ווילאם שייקספיר היה אנגלי מוכשר שכתב שירים ומחזות. הקטע האולי הכי מפורסם שלו, מתוך המחזה המלט, המונולוג "להיות או לא להיות", בתרגום של דורי פרנס: 

"להיות, או לא להיות - זאת השאלה; האם זו אצילות-נפש גדולה יותר לספוג את החיצים והקליעים של המזל המתפרע, או להתחמש מול ים צרות, לתקוף אותן, וככה לחסל אותן; למות: לישון - כן, זה הכל - ולהגיד שבְּשינה אנחנו מחסלים את מכאובי-הלב ואלף המכות שהבשר-ודם יורש. צריך להתפלל באדיקות לְסוף שלם כזה - למות: לישון - לישון - אולי לחלום. 



 

אה, זה העוקץ! כי אילו חלומות יצוצו בְּשינה כזאת של מוות, כשהתרנו את עצמנו מפקעת בת חלוף זו – זה מה שמעכב. זה מה שמעניק גם לְשואות חיים כה ארוכים. כי מי מוכן לשאת את שוט הזמן ובוז הזמן, את העוולות של הכובש, העלבונות מפֶּה יהיר, דקירות של אהבה נכזבת, הסחבת של החוק, חוצפת פקידים, ההשפלות שלב טהור צריך לסבול בשקט מחסרי הערך, כשהוא יכול - לבד - להשתחרר מכל זה עם פגיון קטנטן? 
ומי מוכן לשאת צרורי-צרורות, להתנשף ולהזיע תחת החיים המייגעים, לולא הפחד מפני משהו שלאחר המוות - הארץ הבלתי-נודעת, שמגבולותיה אף נוסע לא חוזר?...".
מה אתם אומרים על זה תלמידי ישיבה יקרים, זה לא נפלא? זה לא ענק?
השיעור השני בלימודי הליבה, שלעולם לא תלמדו בחדר או בישיבה, הוא על משורר שמעולם לא שמעתם עליו, ושמו יהודה עמיחי, המשורר הישראלי המפורסם והמתורגם ביותר ברחבי תבל, יותר מכל משורר אחר. בחרתי עבורכם שיר שתמצאו איזשהו קשר בינו לבין המקורות. שם השיר: "חכה לי".
"כאן הם עומדים, ארבעת הבנים / חכם, רשע, תם, ושאינו יודע / בעיר העתיקה עכשיו מקום נוסף נאבד זה לזה / אבא, חכה לי, אתה לוקח, אתה נותן, אני לא יכול לרוץ כמוך / עם נפשי התותבת עם צירים וברגים ורצועות עור ואור / בכנסיית הקבר אתה מחפש חמץ, נר ונוצה בידך / כאן, באפילה הזאת? / אבא, חכה לי, אתה תמיד מקדים אותי / אבא חכה לי, אתה תמיד ממהר". נוגע ללב, נכון, יענקל?
עד כאן לימודי הליבה להיום, נפגש מחר.