"מקרה שי דרומי" נוסף? לפנות בוקר (ראשון) התקבל במוקד המשטרה דיווח מבעל משאית, תושב בית אלעזרי שבשפלה, על שלושה חשודים שניסו לגנוב את משאיתו. הדיווח הוביל לעיכובו של בעל המשאית לחקירה כחשוד בגרימת מותו של אחר, גבר כבן 30 שגופתו נמצאה בשדה סמוך לכביש 40 מצומת ביל"ו לכיוון גדרה.


בעל המשאית התקשר בשעת בוקר מוקדמת למוקד 100 של המשטרה ודיווח על שלושה פורצים שניסו לגנוב את משאיתו. לטענתו, כשהבחין בחשודים ויצא לעברם, איימו עליו השלושה במוט והוא ניאלץ לירות באוויר על מנת להניסם מהמקום. כוחות משטרה שהגיעו לזירה החלו בסריקות נרחבות באזור ובחלוף זמן קצר אותרו כתמי דם שהובילו למציאת גופה של גבר צעיר בשדה הסמוך ליישוב. הגופה טרם זוהתה על ידי חוקרי מעבדה לזיהוי פלילי (מז"פ) של המשטרה אולם ניתן לציין כי על ידיו של הקורבן נמצאו כפפות וכן בבגדיו אותרו כלי פריצה.
צוות מד"א איילון שהוזעק למקום ניסה להעניק לפצוע טיפול מציל חיים, אולם פרמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותו של הצעיר, שלדבריהם סבל מפגיעה חודרת בפלג גוף עליון.


ניידת משטרה, ארכיון. צילום: אורי לנץ, פלאש 90


הפורץ שנורה למוות - שב"ח פלסטיני

בעקבות הממצאים הראשונים, בעל המשאית עוכב לחקירה במשטרה כדי לבחון את גרסתו. במקביל, המשטרה זיהתה את גופת ההרוג ומדובר בשוהה בלתי חוקי (שב"ח) תושב חברון. בידי המשטרה וידאו שתיעד את הגעתם של השלושה לאיזור בית אלעזרי, מה שמאשש לפחות בחלק זה של החקירה, את גרסת בעל המשאית שהוא נתקל בשלוש דמויות והמשטרה ממשיכה במאמצים קדחתניים להתחקות אחר שני החשודים הנוספים שהיו שותפים עם ההרוג בניסיון גניבת המשאית. בשלב זה טרם החליטו במשטרה כיצד לטפל בחשוד בירי וגרסתו נבדקת.

יש לציין כי בחקירתו הוא טען כי זיהה שלוש דמויות, צעק לעברם שיעזבו את המקום והם בתגובה התקרבו לעברו כשהם חמושים במוט לטענתו. הוא ניסה לסגת לאחור, נפל, ומתוך חשש שיפגעו בו הוא ירה באוויר. לדבריו, הוא לא ידע שפגע במי מהחשודים ומיד אחרי הירי חזר לביתו ודיווח למשטרה על האירוע. אלא כשהגיעו השוטרים למקום הם יצאו לזירה, ערכו סריקות ואיתרו כתמי דם שהובילו אותם אל גופת השב"ח.

כזכור, בינואר 2007 ירה החקלאי שי דרומי ממושב בודדים שבנגב בפורצים שנכנסו לחצר המשק הפרטי שלו באמצע הלילה. בעקבות האירוע האמור, הואשם דרומי בהריגה, אולם לחץ ציבור הוביל לשינוי בחקיקה ובעקבותיו נקבע "חוק דרומי" הקובע במפורש את המקרים שבהם רשאי אדם לבצע ירי בנסיבות דומות. בעקבות השינוי האמור, בוטל האישום נגדו. 

בשלב זה יצטרכו החוקרים לבחון את נסיבות האירוע שהתרחש לפנות בוקר, על מנת לקבוע האם להכילו תחת אותו חוק דרומי. החקירה, כאמור, עוד בראשיתה.