חמישים ראשי הארגונים העסקיים תקפו אתמול בחריפות חסרת תקדים את שר האוצר משה כחלון ואת תקציב המדינה. בכנס שהיה סגור לתקשורת אמר יוג'ין קנדל, ראש המועצה הכלכלית לשעבר: "פוליטיקאים בישראל לא מתעניינים בצמיחה וביצירת מקומות עבודה, בניגוד לרוב המקומות האחרים בעולם, כי זה לא נושא שנבחרים עליו."כרגע", לדברי קנדל, "הבוחר מקבל רושם מהתקשורת שמקומות עבודה גדלים כאן על העצים. לפי דעתי, הדבר ישתנה במשבר חריף כשהאבטלה תעבור את סף ה־8% והבוחר הישראלי יתחיל להתעניין בכך".



יו"ר אסם דן פרופר אמר נחרצות: "הגיעו מים עד נפש. מעמד התעשייה בשפל. הפכנו מגיבורי החלוציות של מדינת ישראל למטרות לזריקת חצים. איש לא עוסק בפריון. איש לא מבין שהעלאת רמת החיים קשורה בהעלאת רמת הפריון. הצמיחה נעצרה, ואבטלה לא עולה רק בגלל שהמגזר הציבורי ומגזר השירותים קולטים את עודף העובדים. לצערי, עודף הרגולציה בארץ מבריח משקיעים, ולראיה ההשקעות הזרות בישראל נמצאות בירידה חדה".



נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש הוסיף בייאוש: "אנחנו אובדי עצות באשר לכיוון שאליו הולך המשק. כיום כבר כמעט שלא מקימים מפעלים חדשים בישראל, והכיוון הכללי הוא להעביר פעילות יצרנית לחו"ל. אנחנו הפתרון ולא הבעיה". 



יו''ר התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש. צילום: פלאש 90
יו''ר התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש. צילום: פלאש 90