רק נדמה שסערת בצלם שככה לטובת היציאות הבאות, תרתי משמע, של ממשלת הימין. למעשה, סירחון הנפיחה של הצעת שלילת האזרחות מחגי אלעד, מנכ"ל בצלם, עוד יעמוד באוויר זמן רב. הסיבה: עבודת הקודש של בצלם תמשיך ותלווה אותנו כל זמן שיימשך משטר כיבוש מיליוני הפלסטינים בגדה וברצועה. בכל פעם שיתועד הרג בלתי מוצדק או תתועד התעללות חסרת סיבה, תצוף הצעת שלילת האזרחות של חבר הכנסת דוד ביטן יו"ר הקואליציה. על כל יבבה של הקוזקים הנגזלים יעניק העולם הנאור לבצלם אות כבוד נוסף, ואם הכיבוש לא יסתיים במהרה בימינו אמן, אתם יכולים להמר בבטחה על הנובל. 

שלל ההצעות ההזויות שביטן מעלה לא נולדו במוחו הקודח. אומנם הוא הסנשו פנשו, אבל במקרה שלנו סביר להניח שדון קישוט נתניהו הוא ששולח את סנשו להילחם לבדו בטחנות הרוח. נתניהו עומד מן הצד וממתין שביטן ימלצר לו עוד הצעה מביכה עד מבישה ויביא איזה קינוח גידופים על "הארגון הקיקיוני" בצלם, כשיאיר לפיד נחפז להיגרר אחריו ולגנות כאחרון האספסוף. ומי המועמד הבא שלהם לשלילת אזרחות? אולי הרמטכ"ל? הרי צה"ל לוקח ברצינות את תחקירי בצלם.
עשרות שנים של חיכוך בסניף הליכוד, מרכז הליכוד ומועצת עיר, כולל ניהול קבוצת כדורגל, הכשירו את ביטן להיות האיש שאומר כל דבר ולא מתכוון לשום דבר, לבד מקול אדוניו, ואפילו לא ברור אם הוא עצמו יודע על מה הוא מדבר. "יש דרך משפטית מסוימת שאני עוד בודק אותה", אמר בראיון לערוץ 2 שבו האשים את מנכ"ל בצלם בהפרת אמונים (נשמע ממש משפטי כזה) באלו המילים: "אם אני יכול לפנות לשר הפנים ולבקש את ביטול האזרחות של מנכ"ל בצלם... בדקתי את זה, ואני אומר לך - אין היום מצב משפטי שמאפשר לעשות את זה. בדקתי ואני אומר: צריך להסיר לו את האזרחות. אין אזרח ישראלי שיצטרך ללכת למועצת הביטחון ולבקש סנקציות על מדינת ישראל ועל הציבור בישראל - זו הפרת נאמנות כלפי מדינת ישראל", אמר עורך הדין ביטן. והוסיף: "אם אני הייתי שר הפנים, הייתי מסיר את האזרחות, נוטל לו את האזרחות", בערך כמו שאם ליברמן היה שר הביטחון, הוא היה מחסל בצ'יק את איסמעיל הניה.

בינתיים, עד שימונה לשר הפנים או שר התקשורת, ביטן מפרק בהבל פי אדונו את תאגיד השידור החדש. אפילו יש לו מספרים שבהם הוא מנסה להוכיח שהוא צודק. הוא תומך בחוק ההסדרה אפילו שהוא יודע שהוא לא יעבור, אבל בינתיים הוא חייב להוכיח לבוחרי הימין שההתנחלויות הן בנפשו ובנפש מעסיקו. אפילו שקל לתמוך בהצעת חוק שתורה להניף דגל ישראל בכל פעם שחבר כנסת מופיע בציבור. כפיים.