גבי גזית פתח הבוקר (שלישי) את תוכניתו ברדיו "103FM" בהתייחסות לתגובה שנמסרה אמש מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו לתחקיר "עובדה" של העיתונאית אילנה דיין. גזית לא חסך ביקורת וטען כי המלל שנמסר ל"עובדה" היה "ריק ופרנואידי". בהמשך הוא התייחס לתגובת אריה דרעי לתפילת הנשים בכותל המערבי: "אם אין לך משהו חכם לומר - סתום".



אילנה דיין המצוינת, בנחת, בלי כותרות, צעקניות, בלי אגו, בלי מניירות של מגישי טלוויזיה שאין כלום מאחוריהן, הציבה אמש מראה מלוטשת מול הפרצוף המטורלל של שלטון משפחת נתניהו. אבל מה ששודר לא יזיז למישהו ממעריצי נתניהו, שגם אם הוא יסחר בסמים, יגנוב מקפת המדינה מיליארדים וייסע מאתיים קמ"ש וידרוס שבע קשישות, ימשיכו להגיד "טוב, נכון, אבל הוא מנהיג". או כמו שאתמול אמר לי מישהו, "נתניהו בעייתי, אבל מי יכול להחליף אותו?". אלף תחקירים של דיין ודרוקר ואחרים לא יזיזו אתכם, המעריצים השוטים. אתם תמשיכו לפרסם את ההגיגים שלכם ברשת ולצעוק "הסמול הסמול".





תגובת נתניהו לתחקיר הייתה דקות ארוכות של מלל ריק ופרנואידי, שלא השכיל להתמודד אפילו עם דברי אחד מהדוברים המרכזיים בתחקיר. הפעם אלה לא היו הגנן, החשמלאי או העוזרת. הפעם דיברו השורה הראשונה: מאיר דגן, עוזי ארד, יועז הנדל, ורד סוויד, והם לא אלו שהיו צריכים לקנות חלב או לנקות את השטיח ומצאו את האישה עומדת מולם.



אם אין לך מה להגיב, אל תגיב. אבל תגובת ביבי לא הייתה בשבילכם, הצופים, היא הייתה תגובה שנועדה לחזק את המעריצים, שכנוע של המשוכנעים, חופן של חומרים ממריצים למעריצים, וזה עבד.



דרעי ותפילת הנשים בכותל

אריה דרעי הפושע ממשיך להתעלל במשפחת חגוס האתיופית כבר זמן רב, אבל היום הכיעור שלו נובע ממקום אחר. בעקבות תפילות הנשים בכותל המערבי דיבר אתמול דרעי בכנסת על הרפורמים ואמר "אני מוותר על החיקוי, אני רוצה את המקור, אני מוותר על היהדות הזאת".



הצחקת אותנו, דרעי. אתה מוותר על היהדות הזו? היהדות המדהימה, מיליוני יהודים נפלאים, שבניגוד לך לא גנבו כספי ציבור ולא ישבו בכלא ולא שמרו על זכות השתיקה ואין להם גיליון הרשעות שמנוני כשלך. יהודים טובים ויקרים, אתה מוותר עליהם? מי שמך. ממי קיבלת סמכות, אתה הפושע, לוותר על הזרם היהודי הענק הזה? מי אתה שתחליט מי יהודי יותר טוב? מי? הקדוש ברוך הוא, שלפחות על אחת מדברותיו עברת? אתה תחליט על מי נוותר ומי המקור ומי האמיתי? ואם אתה המקור, אני מעדיף את החיקוי. אם אין לך משהו חכם לומר - סתום". 



אריה דרעי. צילום ארכיון: אבשלום ששוני