ענת דוידוב דיברה היום (ראשון) בתוכניתה ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" על תקציב החינוך שהוסכם לשנים 2017-2018 ועל הבעיות הקשות במערכת החינוך, על אף התקציב הגדול שהוסכם. "57 מיליארד שקל - סכום פנטסטי לכל הדעות. השני אגב, אחרי תקציב הביטחון. לטעמי אפילו יותר חשוב. עניין של השקפה", אמרה. "למרות זאת, מורים בישראל מרוויחים 37% פחות מהממוצע במדינות ה-OECD. פחות מלוקסמבורג, נורבגיה, דנמרק, בריטניה וארה"ב. אנחנו מדשדשים אי שם בתחתית", הוסיפה.




דוידוב הביעה דאגה מכמות המורים הפורשים והתדרדרות אפשרית של איכות ההוראה בעקבות המשכורות הנמוכות בתחום: "לאחרונה, על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נרשם זינוק אדיר במספר המורים הפורשים ממערכת החינוך. בתוך שנה אחת בלבד, בין 2013-2014, עזבו את המערכת כ-6,500 מורים, ובכל שנה המספרים רק הולכים וגדלים".



מחאת המורים בעקבות הלנת השכר. צילום: עפר לבנת
מחאת המורים בעקבות הלנת השכר. צילום: עפר לבנת



"ושלא תחשבו שהחלק הנכבד ביותר מהתקציב הענק של המשרד לא הולך למשכורות. הולך גם הולך - ולמרות הכל המורים נמלטים. תחשבו על זה- מקצוע ההוראה שוחק. תוסיפו לזה את הנעלם הגדול של המספר שמשתנה מדי חודש בתלוש השכר. לפעמים בשורת השכר מופיע אפס, כלום אחד גדול. נסו ללכת עם האפס הזה לסופר", ביקרה דוידוב את הלנת השכר של המורים, בעקבות תקלה, שעד כה לא טופלה לחלוטין.



"מערכת המחשוב בחשבות משרד החינוך מיושנת, צולעת, מקרטעת, כל התשובות נכונות. שר החינוך הבטיח לשלם את משכורות ספטמבר. בינתיים נהיה אוקטובר, ונובמבר ותכף דצמבר.. שליחות? הצחקתם אותנו. אל תתפלאו שיחד עם העזיבה, גם האיכות תדרדר. חבל. מדובר במשאב הכי חשוב שלנו. הילדים", חתמה.



תוכניתה של ענת דוידוב, כל יום בשעות 16:00-17:00, "רדיו ללא הפסקה 103FM"