המדינה האסלאמית (ארגון דאעש) לקח אחריות על פיגוע הדריסה בברלין בו נהרגו אמש 12 אנשים. כך פורסם היום בסוכנות הידיעות של הארגון אעמאק. בהודעת הארגון נכתב כי הדורס היה "חייל של המדינה האסלאמית" וכי הוא ביצע את הפעולה "בתגובה לקריאות לפגוע באזרחים של מדינות השייכות לקואליציה הבינלאומית. 

ראוי לציין כי מדובר בנוסח הקבוע של ההודעות שמפרסם ארגון הטרור אחרי פיגועים במערב, גם אם ההוראה לביצוע ההתקפות לא הגיעה ישירות באופן מתכונן ממפקדת דאעש. 

שר הפנים הגרמני תומס דה מייצירה הגיב לפרסום ואמר "שמענו על קבלת האחריות של מה שנקרא 'המדינה האסלמית', שהוא למעשה חבורת טרוריסטים. יש לנו מספר כיווני חקירה כרגע. אף אחד לא ינוח עד שהתוקפים ייתפסו".

היום שחררו הרשויות עקב "חוסר ראיות" צעיר פקיסטני שנחשד כנהג המשאית הדורס. בגרמניה לא בטוחים כעת האם הדורס נהרג באירוע, והודיעו כי ייתכן והוא נמלט ומסתובב חופשי. 
 
כזכור, באירוע התפרצה משאית לעבר שוק חג המולד בברלין. 12 אנשים נהרגו ועוד כ-50 נפצעו. בין הפצועים נמצא גם ישראלי אחד, שמצבו קשה מאוד אך שאינו מצוי בסכנת חיים. הוא מאושפז באחד מבתי החולים בעיר. אשתו, ששהתה איתו במקום, נעדרת מאז האירוע. 

 
זירת השוק לאחר הפיגוע. צילום: רויטרס