מותה בהצתה של האחות טובה קררו בת ה-58 הבוקר (שלישי) על ידי קשיש בן 78 שטיפלה בו בעבר, הכה רבים בתדהמה ועורר זעזוע רב. יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, מסרה ל"מעריב" שבכוונתה ליזום השבתת אזהרה ומחאה בת כשעתיים של כל האחיות בארץ מחר. "הכתובת הייתה על הקיר" אמרה. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע כי כל מערכת הבריאות ברחבי המדינה תושבת מחר בין השעות 08:00 ל-10:00 בבוקר, בעקבות הרצח הטרגי של האחות המסורה טובה קררו. 



זירת האירוע בחולון. צילום: דוברות מד"א



השביתה מתקיימת לאות הזדהות עם כל אנשי מערכת הבריאות שעושים לילות כימים למען החולים ובני משפחותיהם ברחבי הארץ. השביתה תיערך בתיאום ועל דעתם של יו"ר ההסתדרות האחיות אילנה כהן, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי ויו"ר ארגון עובדי שירותי בריאות כללית פרופסור בן חמו.



יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "זהו יום קשה מאוד. אחות מסורה שעבדה 35 שנה בשירות למען אזרחים נרצחה באכזריות במקום עבודתה על לא עוול בכפה. אישה מסורה שכל חייה עשתה למען הזולת, מקפחת את חייה. זה פשוט בלתי נתפס. אני מזועזע וכואב את הטרגדיה. עלינו כחברה להוקיע ולגנות כל אירוע של אלימות כלפי עובדים. לא אשלים עם תופעות קשות שכאלה. החברה הישראלית צריכה להוקיע את האלימות מחיינו. ההסתדרות וההסתדרות האחיות בראשות אילנה כהן תעמיד כל סיוע שיידרש לאוכלוסיות האחיות. אפעל מול משרדי הממשלה השונים בכדי שנבנה תוכנית פעולה שתגן על העובדים". 



האירוע התרחש הבוקר בקופת חולים ברחוב קפלן בחולון, אז הגיע למקום קשיש בן 78, אדם בו טיפלה קררו בעבר ואשר לפי החשד לא היה מרוצה מאופי הטיפול שקיבל. הקשיש, ככל הנראה הוא ניצול שואה שלוקה בנפשו, שפך עליה חומר דליק והצית אותה, כל זאת לעיני אזרחים ששהו במקום. לאחר המעשה הוא פתח במנוסה ונמלט מהמקום, אך אותר ונלקח לחקירה.



על פי אחת העדויות והדיווחים שהגיעו מהשטח, אחת העובדות שנמצאת בקופת החולים טענה כי החשוד ברצח הגיע למרפאה בימים האחרונים והתווכח עם הנרצחת, ככל הנראה על רקע טיפול לקוי, שקיבל, לטענתו, אשר גרם למחלתו. נבדקת כשירותו הנפשית.