איש העסקים רמי לוי, ששוחרר למעצר בית לאחר שנחשד כי העסיק את אשתו של ראש מועצת מבשרת ציון, יורם שמעון, ובתמורה האחרון סייע לו להתחמק מתשלום של 20 מיליון ש"ח, הגיב לראשונה להאשמות נגדו, כפי שפורסם הערב (שני) בחדשות ערוץ 2.



"כל מה שהם אומרים לא נכון. לא היה ולא נברא", אמר לוי, "אני העסקתי את אשתו של ראש המועצה אבל למה לא להעסיק אותה? יש לה ניסיון של 13 שנה בקניון המקביל, למה לא להעסיק אותה? היא גרושתו. איזו הטבה הוא יכול לתת לי? את חושבת שבאמת זה מה שהיה? יש לו בכלל סמכות? מי הוא בכלל? כמו שזה התחיל בלי כלום זה יסתיים בלי כלום".



איש העסקים רמי לוי וראש מועצת מבשרת ציון, יורם שמעון, שוחררו אתמול למעצר בית בתנאים מגבילים, לאחר שנעצרו ונחקרו במשך תשע שעות בחשד עבירות שוחד במסגרת עסקה לבניית קניון ביישוב. בנוסף לשניים, שוחררו למעצר בית גם שותפו של לוי לבניית הקניון עו"ד במקצועו, מנכ"ל עיתון מקומי וכן גרושתו של ראש המועצה. המשטרה חושדת כי שמעון קיבל שוחד מרמי לוי, תוך כדי ביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים מצדו של איש העסקים. שמעון שוחרר למעצר בית בן חמישה ימים וכן הורחק ממשרדי המועצה לחודשיים כל זאת בהסכמת פרקליטו עורך דין אורי קינן.



החקירה החלה בעקבות מידע שזרם אל חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) ולפיו פעל ראש המועצה להשגת הטבות והקלות ובעיקר בתחום ההיתרים והמיסוי עבור לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק שקמה, וזאת בסכומים הנאמדים במיליוני שקלים. בתמורה קיבל ראש המועצה מקום עבודה לאשתו כמנהלת השיווק של הקניון אותו בנה לוי ומנהל מטה הבחירות שלו מונה לכהן כמנכ"ל הקניון.



על פי החשד, לקראת סיום בניית הקניון הגישו לוי ושותפו בקשות לתוספות בנייה בהיקף הנאמד באלפי מטרים ובקשות אלו אושרו על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה במועצה המקומית מבשרת וזאת כמובן בתמיכתו ועידודו של ראש המועצה שמעון. כנגד התוספות האמורות, ובכלל עבור בניית הקניון, נדרשו לוי ושותפו לשלם היטלי השבחה בסכום של עשרים מיליון שקלים.



השניים ביקשו כמובן להפחית את הסכומים וגם לכך פעל וסייע שמעון, שאף דאג עבור הקניון למתחם שהיה בבעלות המועצה כדי שזה ישמש כחנייה - כל זאת ללא תמורה מאיש העסקים.