ציד בעלי חיים הוא ברברי ופרימיטיבי, אך למרבה הצער, ישנן מדינות רבות שעדיין תומכות בו ומאפשרות אותו בשטחן. כך למשל קורה בסיביר, שם ציידים רשאים לצוד דובים עד סוף חודש נובמבר לכל הפחות. בשל כך, ציידים רבים ממהרים להרוג לעצמם דובים, לפני שאלו יכנסו אל שנת החורף שלהם. לאחרונה אף דווח על צייד אחד שניסה לצוד ונכשל קשות, כיוון שדוב חום גנב לו את הנשק. נכון לעכשיו, לא ידוע האם הצייד תכנן לצוד דובים או בעל חיים אחר.



על פי ה- The Siberian Times, האירוע התרחש כאשר הצייד, 57,  החליט לעצור בבקתה מבודדת ביער במחוז אירקוטסק, במרחק קילומטרים רבים מכל התיישבות אנושית. "הוא השאיר את חפציו והלך להביא מים. כאשר חזר, הוא שמע רעש חשוד והבחין בדוב", כך נאמר בהצהרה רשמית של משרד הפנים המקומי. "כדי למנוע התקלות בדב, הצייד מיהר אל תוך היער והתחבא שם מספר שעות".


הרובים שגנב הדוב. צילום מסך: הסיביריאן טיימס
הרובים שגנב הדוב. צילום מסך: הסיביריאן טיימס


כאשר הצייד הפחדן חזר לבקתה, הבחין שהתיק שלו נעלם, יחד עם שני רובים שהיו בתוכו- רובה ציד ורובה אוטומטי למחצה, כאשר ההערכה היא שהדוב גנב את התיק במחשבה שהוא מכיל אוכל. אבל לא היה לו מושג שבפנים יש נשק שאמור היה כביכול להרוג אותו. הצייד בינתיים החל לחפש אחר הנשק שלו במשך מספר ימים אך ללא הצלחה. בלית ברירה יצר קשר עם המשטרה וסיפר להם מה אירע. סוף טוב לסיפור הזה היה אם הדוב היה צד את הצייד בעזרת הנשק שגנב לו.