פרשת חוק ההמלצות וההפגנה במוצאי שבת בשדרות רוטשילד נותנות את אותותיהן. על פי סקר שפורסם הערב (שני) ב"החדשות", לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד עדיין היה המפלגה הגדולה ביותר, עם 24 מנדטים. יש עתיד בראשות יאיר לפיד מתחזקת במעט ועולה ל-22 מנדטים. המחנה הציוני נחלשת ל-18, ככל הנראה בעקבות הליכה ימינה, שמטרידה את מצביעי המפלגה שנוטים יותר שמאלה. 



בקרב המפלגות הבינוניות, הבית היהודי מקבלת 12 מנדטים, עלייה של ארבעה מושבים לעומת הכנסת הנוכחית. הרשימה המשותפת פחות או יותר שומרת על כוחה ומקבלת 12 מנדטים גם היא. 



במפלגות הקטנות, יהדות התורה וישראל ביתנו מתחזקות במנדט אחד משישה לשבעה. מרצ, לה חמישה מנדטים בכנסת הנוכחית, מתחזקת לשבעה, בעיקר בגלל הצעדים של יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, שמנסה למשוך ימינה. 



הצניחה הגדולה בסקר היא של כולנו, שיורדת לשישה מנדטים בלבד. ייתכן והציבור לא אהב את ההתנהלות של המפלגה סביב חוק ההמלצות. ש"ס מתייצבת קצת, לאחר שבשבועות האחרונים היה ספק אם היא עוברת את אחוז החסימה, ומקבלת חמישה מנדטים. 



בחלוקה לגושים, אם הולכים לפי הקואליציה הנוכחית, גוש הימין-חרדים מקבל 61 מנדטים, לעומת 59 לשמאל-מרכז-ערבים. ייתכן שזאת הסיבה שראש הממשלה לא ממהר ללכת לבחירות.



שאלה נוספת שנשאלה בסקר, נגעה למיהו המועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה. כמו תמיד, גם הפעם ראש הממשלה בנימין נתניהו מוביל בפער ניכר על מתחריו. בהתמודדות ראש בראש מול אבי גבאי, נתניהו מקבל 39% לעומת 19% ליו"ר מפלגת העבודה. כשמדובר על התמודדות מול יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הפער יותר קטן: 35% לנתניהו לעומת 20% ללפיד.