אין דבר שמפחיד אנשים יותר מאשר לשלם חשבונות, או יותר נכון להיכנס לאתר או לפתוח את המעטפות בדואר ולהיבהל מהמספרים שנראים כאילו הם מתרבים תוך כדי התבוננות עליהם. אחת החברות שנחשבות ובצדק לעושקות יותר מאחרות היא חברת החשמל, שלפעמים נדמה שהיא "תוקעת"  מחיר לפי מצב רוח יותר מאשר לפי השימוש שנעשה בפועל. אבל מסתבר שחברת החשמל אינה היחידה שעושקת, וגם במדינות אחרות אין רחמנות חודשית על האזרח, גם לאחר תיקון טעויות.



לאחרונה אישה אחת כמעט חטפה התקף לב לאחר שבדקה את חשבון החשמל החודשי שלה וראתה שהיא חייבת 284,000,000,000 דולרים (284 מיליארד דולרים). הסכום הזה אף גרם לה לבקש מתנה מיוחדת לכבוד החג הקרב, הלא הוא חג המולד. "העיניים שלי כמעט יצאו מחוריהן", סיפרה מארי הורומנסקי, 58, מאירי, פנסילבניה ל-the Erie Times-News. "היינו צריכים לתלות אורות נורות לחג המולד ותהיתי אם אולי שמנו אותם לא נכון".



הורומונסקי בדקה את החשבון שלה באתר של החברה שמספקת לביתה חשמל, Penelec, כשנתקלה במספר המפלצתי הזה שאפילו דונלד טראמפ היה מתקשה לעמוד בו. אם לא די בכך, נאמר לה שהיא חייבת לשלם את הסכום עד ה-18 בנובמבר 2018, זאת למרות שרוב האנשים לא יכולים לשלם סכום כזה גם במשך חיים שלמים.



חשבון החשמל המנופח. צילום: פייסבוק
חשבון החשמל המנופח. צילום: פייסבוק



מבועתת, מארי התקשרה לבנה שדיבר עם החברה, והבעיה נפתרה כביכול, לפחות חלקית. כמובן, התברר שמארי לא זללה חשמל עד אין קץ, אלא שזו הייתה טעות מצד החברה הספקית. לאחר שהטעות תוקנה, התברר שהסכום האמיתי שמארי חייבת הוא 284.46 דולרים, שזה עדיין המון אבל הרבה יותר טוב מהספר הקודם. נציג של החברה, מארק דורבין, אמר שהנקודה העשרונית הייתה בטעות במקום הלא נכון, מה שניפח את החשבון לממדי ענק. "אני לא חושב שאי פעם ראיתי חוב כזה של מיליארדי דולרים", אמר דורבין. "אנו מעריכים את נכונותה של הלקוחה ליצור איתנו קשר בנוגע לטעות.



מארי ובעלה. צילום: פייסבוק
מארי ובעלה. צילום: פייסבוק



אבל ספק אם זה יספיק, שכן החוויה הותירה את מארי קצת מעורערת ועדיין בהלם. לאחר המקרה הטראומתי היא אמרה לבנה שיש לה רעיון טוב יותר למתנה לחג המולד. "אמרתי לו שאני רוצה קוצב לב", הסבירה מארי בהומור. היא העלתה את הסיפור לצד תמונת של חשבון החשמל לפייסבוק שלה, ונקווה שהיא לא תזדקק לקוצב בזמן הקרוב או בכלל.