עדותו של יועץ התקשורת ניר חפץ, שחתם אתמול על הסכם עד מדינה בפרשת בזק, תוביל ככל הנראה לחקירה של פרשה נוספת, לפחות אחת, הקשורה לראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת בהקשר להחלטות שקיבל, לכאורה, בעניינים הנוגעים, בין היתר, בביטחון המדינה, תוך שהוא מושפע מבני משפחתו, רעייתו שרה ובנו יאיר. בעקבות עדותו של חפץ גוברים הסיכויים כי בנו יאיר יזומן לחקירה, כמו גם רעייתו שרה, שתצטרך להשיב על דברים שמסר יועץ התקשורת, כך נודע הערב (שני) ל"מעריב".



חפץ, בשיחות עם מקורביו, הביע תרעומת על כך שראש הממשלה ניסה לדחות שוב ושוב את חקירתו, שהתקיימה בסופו של דבר ביום שישי, תוך שהוא יודע שהמשטרה לא תאפשר את שחרורם שלו ושל שאול אלוביץ' בטרם ייחקר.



חפץ למקורביו: "נתניהו פגע בביטחון המדינה בגלל בנו, שמעורב בנושאי ביטחון"


"הוא ניסה לעשות הכל כדי לדחות את החקירה, ולא התחשב בנו", אמר חפץ למקורביו, והוסיף: "גם כשהתרענו על תנאי המעצר הוא פשוט התחשב רק בעצמו, וזה מוטט אותי. עזבתי אותו ב-2017 לאחר שלא יכולתי יותר לשאת את העובדה שהוא משתלח שוב ושוב במשטרה. מעבר לכך, לקבל החלטות תוך התחשבות ברצונותיו או חשיבותיו של בנו יאיר, זה לא היה מקצועי לטעמי, ולעתים אף סיכן את ביטחון המדינה".



יאיר ושרה נתניהו. מסתמן, כי גם הם בדרך לחדר החקירות. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
יאיר ושרה נתניהו. מסתמן, כי גם הם בדרך לחדר החקירות. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



עוד סיפר עד המדינה כי בהתייחס לתאגיד השידור הייתה לנתניהו "עמדה נחרצת. הוא רצה פשרה, אך אז נחשף להשתוללות של בנו יאיר, ואז שינה את דעתו. התחלתי להבין והאישה מנהלים אותו, ובעצם מנהלים את המדינה. הם אלה שעומדים לו לרועץ".



יש הטוענים כי התבטאותו של חפץ בנושא ביטחון המדינה התייחסה להחלטתו של ראש הממשלה, בניגוד לעמדת המשטרה, להסיר את עמדות הבידוק בכניסה להר הבית בתקופת ההתפרעויות לאחר הפיגוע הרצחני בו קיפחו את חייהם שני לוחמי מג"ב. "זה היה נראה הזוי, שעה שיממה לאחר שהתקבלה ההחלטה להציב את עמדות הבידוק, התקבלה החלטת להסירן. אף אחד לא ידע מי עומד מאחורי ההחלטה. מסתבר שהשיקולים לא היו מקצועיים ואפילו נוגדים את עמדות השב"כ באותם ימים".



ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בתגובה: "הדברים שיוחסו לניר חפץ ביחס לשרה ויאיר נתניהו הם שטויות. כבר למעלה מ-7 שנים שניר חפץ ממודר לחלוטין ממידע מודיעיני, מדיני או ביטחוני, ומקבלת החלטות בתחומים אלה. לכן הדברים שיוחסו לו משוללים כל יסוד".