נאומו של בנימין נתניהו אמש במסיבת העיתונאים גורר אחריו סערה ציבורית רחבה בארץ ובעולם וכן ביקורות חיוביות ושליליות כאחד. הבוקר (שלישי) הגיב האלוף במילואים עמירם לוין, בתכניתו של ינון מגל ב-103FM, וטען כי הייתה זו שגיאה אסטרטגית לחשוף את הנתונים שהציג רה"מ: "אמש ראינו את ההצגה הכי טובה בעיר, ביבי היה בשיאו". לוין תקף את המידע המודיעיני שחשף נתניהו בנאומו וטען כי רה"מ ניצל את העבודה הקשה שהשקיעו לוחמי המודיעין, על מנת לזכות בכפיים: "אכן אין ספק שאפשר להתפעם מהיכולות וההישגים של קהילת המודיעין שלנו שהיא הטובה בעולם, אך לא מדובר בהישג חד פעמי, אלא בעבודת נמלים שנמשכת במשך שנים על ידי לוחמים מעולים של זרועות הביצוע הטובות ביותר שיש לנו. מדובר בכישרונות, באומץ, ביוזמה ובמקוריות שלא נכון לפגוע בה בצורה בוטה שכזו כדי לזכות במחיאות כפיים". 
"אילו הייתי בתפקידי במוסד הייתי מתנגד לצעד הזה", הבהיר לוין, וציין מדוע החשיפה של נתניהו פוגעת בסופו של דבר במוסד ובישראל: "אנחנו מכניסים לאיראנים בוקס בין העיניים ובכך חושפים בפניהם שאנחנו יודעים הכל ומובילים אותם לבצע בדק בית כדי להתגונן נגדנו, זוהי טעות אסטרטגית ממדרגה ראשונה. כשאתה מתגרה באויב שלך פעם אחר פעם באיזשהו שלב הוא יקום נגדך ויעשה הכל כדי למנוע ממך לגלות את הדברים". 

עוד דיבר לוין על כיצד לדעתו אמור רה"מ לפעול ואמר: "אני חולק על עמדתו של נתניהו להפוך את האיום האיראני לחזות הכל, כשאתה הולך על כל הקופה אתה משיג פחות. אמנם יש לנו כוח של מעצמה אך עלינו להתנהג כחיילי שח-מט ולפעול מהלך אחר מהלך, ולא לפתוח חזית ישירה מול 80 מיליון איש שחיים באיראן".

באשר להסכם הגרעין האיראני אמר האלוף במילואים כי 
"איננו צריכים להוביל במאבק נגד הגרעין אלא לתמוך בו. אנחנו לא יכולים לסלק את איראן מסוריה לעת עתה, אנחנו יכולים רק למנוע ממנה להיכנס לגבול רמת הגולן ובזה היה עלינו להתמקד. כשאנחנו מנסים להשיג מטרות גדולות מידי אנחנו משיגים מעט מידי". לבסוף, כשנשאל האם התקיפות שמתבצעות בסוריה אינן נכונות לישראל השיב: "התקיפות הנקודתיות מוצדקות, עלינו ליצור אסטרטגיית מטרות מוגבלות ולהבין מה ניתן ומה לא ניתן להשיג. פוטין לא ייתן לנו להביס את איראן בסוריה, ולמרות שאנחנו חזקים יותר מאיראן, עלינו להסתפק במטרות מוגבלות".


עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן