"הפחד הכי גדול שלי בחיים": מדי חנוכה הפסטיגל מגיע לבמות ומשגע את ילדי והורי ישראל. חלק ממשתתפי "פסטיגל פריסטייל" שמתקיים השנה, כמו אליאנה תדהר - הם כבר שועלי במות ותיקים שחוזרים למופע בפעם השמינית ברציפות, עבור אחרים - כמו משה פרץ שמתנסה לראשונה במשחק, מדובר בחוויה הרבה יותר מלחיצה.

"פסטיגל פריסטייל" מגיע אלינו אומנם רק בעוד כמה חודשים אבל ההכנות כבר בעיצומן. בהשקת סרט הפסטיגל כמה מכוכבי המופע ביניהם פרץ, תדהר, נועה קירל, עפר שכטר ועידן רייכל סיפרו ל"מעריב אונליין" על החוויות מהצילומים, איך הם מתכוונים להתמודד עם אינטנסיביות של ארבע הצגות ביום, וחשפו האם מדובר מבחינתם באומנות או בפרנסה.

"לפני שהתחלתי הייתי מאוד נבוך", סיפר פרץ. "אני לא בא מעולם המשחק ולא ציפיתי לראות את עצמי משחק. חשבתי שזה מביך והופתעתי לגלות שזה דווקא די נחמד. אני חושב שזו אחת החוויות, הפחד הכי גדול שלי בחיים היה לראות את עצמי משחק, ודווקא קיבלתי מחמאות על המשחק שלי".

בקרוב הוליווד?
"לא נראה לי".

יהיו הצגות בשבת?
"לא".

מה אתה חושב על התקדים שהציב חברך למקצוע, עומר אדם?
"זה גם הוא, וגם אני. זה גם התנאי שלי, אם זה היה בשבת לא הייתי משתתף פשוט".

אליאנה תדהר. צלם : קיץ ברבנר
אליאנה תדהר. צלם : קיץ ברבנר


"מקווה שלא יעשו עליי חרם"

"כילדה אני זוכרת איך תמיד הייתי יושבת ליד הכניסה של האומנים", נזכרת נועה קירל. "הייתי רואה אותם נכנסים ולא האמנתי שהם כל כך קרובים אליי, ואני רואה אותם במציאות. אז פתאום שילדים יסתכלו עליי ככה, זה מאוד מרגש".

הפסטיגל הוא יותר אומנות או פרנסה בשבילך?
"אומנות לגמרי. יש דברים שאני עושה ואני לא שואלת כמה אני מרוויחה עליהם. אני צעירה ואני לא מסתכלת על הדברים האלו עכשיו. אני נורא נהנית ממה שאני עושה וזה אומנות לכל דבר".

אליאנה תדהר סיפרה על השינוי המפתיע בליהוק שלה: "אני השנה (תדהמה!), משחקת את הרעה של הפסטיגל, אני לא יודעת איך הילדים יקבלו את זה. אני מקווה שלא יעשו עליי חרם המוני. בעלילה היה לי רומן עם משה פרץ והוא שבר לי את הלב ובגללו הפכתי לרעה". היא אומרת ומוסיפה: "זה מאוד כיף להיות מוקף באנשים צעירים, רוב האנשים בקאסט בני 17-18 אני נמנית מהמבוגרים".



עופר שכטר, אתה מוכן להתמודד עם האינטנסיביות של ארבע הצגות ביום?
"הבעיה היא לא ארבע הצגות ביום, כי כבר עשיתי ארבע הצגות ביום, עשיתי מלא הצגות חנוכה. הבעיה היא 100 ומשהו הצגות שרצות לאורך תקופה. אבל אנחנו עובדים בזה, אנחנו דואגים לנוח, מטפלים בנו יפה, מאכילים אותנו טוב, נותנים לנו לשתות, נותנים לנו לנוח, כיף לנו מאחורי הקלעים, אז נראה לי שיעבור בקלות".

עידן רייכל, זו פעם ראשונה שאתה משתתף בפסטיגל, איך זה היה עבורך?
"החלק המצחיק מבחינתי היה ההתנסות עם הריקודים... שלא... לא כל כך הצלחתי להתמודד עם זה. יש פה אנשים שנתנו פייט יפה, אני בסדר עם הפסנתר".

נראה אותך רוקד?
"לא נראה לי...".