אלו הסרטים החדשים שעולים השבוע לאקרנים:

בעירה

מותחן. נער שליח שחולם להיות סופר, פוגש במקרה חברת ילדות ומפתח איתה רומן עד נסיעתה לאפריקה. אחרי שהיא סוף־סוף חוזרת בחברת בחור מסתורי, היא נעלמת. זוכה פסטיבל קאן.

בימוי: לי צ'אנג דונג. שחקנים: אה־אין יו, ג'ונג סאו יון, סטיבן יון. דרום קוריאה, 2018. 148 דקות.


מדד רוטן טומטוז: 92%
האדם הראשון
ביוגרפי. חייו האישיים של האסטרונאוט ניל ארמסטרונג, והאירועים שהובילו אותו להקריב את עצמו ואת משפחתו כדי להיות האדם הראשון שהלך על הירח.

בימוי: דמיאן שאזל. שחקנים: ריאן גוסלינג, קלייר פוי, ג'ייסון קלארק. ארצות הברית, 2018. 141 דקות.

מדד רוטן טומטוז: 88%

המנסרים מטקסס: ההתחלה

אימה. עשור לפני אירועי הסרט המצליח, הילד הצעיר במשפחת סויר מאושפז בבית משוגעים, בעקבות תאונה מסתורית, ויוצא למסע רצח מדמם.

בימוי: אלכסנדר בוסטילו, ג'וליאן מאורי. שחקנים: סם סטרייק, לילי טיילור, סטיבן דורף. ארצות הברית, 2017. 90 דקות. 

מדד רוטן טומטוז: 28%

פסטיבלים
לא רק ליפנופילים 

בשבוע הבא ייפתח פסטיבל "אקי־נו" לקולנוע יפני השלישי בישראל. במסגרת הפסטיבל, יגיעו לראשונה לישראל כמה מהסרטים הבולטים שנעשו ביפן בתקופה האחרונה. בין הסרטים: "המסע ליושינו" של נעמי קוואסה, בכיכובה של ג'ולייט בינוש; "דאגות קטנות" של הבמאי רחוטארו נינומיה; ו"להרוג" של הבמאי שיניה צוקאמוטו. בסינמטקים ברחבי הארץ, 22 באוקטובר עד 3 בנובמבר. 
לא רק לרוחניקים 

פסטיבל "ספיריט" ה־12 לקולנוע רוחני ייפתח בסימן גוף־רוח, עם 15 סרטים מכל העולם בבכורה ארצית. הפסטיבל יפתח עם הסרט "בכוח הרצון". לאורך הפסטיבל יושם דגש מיוחד על עיסוק בנושא של קנאביס וחומרים משני תודעה ועל השפעתם על המוח וגוף האדם. סינמטק תל אביב, 25־27 באוקטובר. ד