שר הפנים, אריה דרעי, אמר היום (שלישי) כי הוא מרגיש שההחלטה להפוך את הבחירות לרשויות המקומיות ליום שבתון הוכיחה את עצמה. לדבריו, "ברוך השם, הפתיחה הייתה טובה מאוד. כמעט כל הקלפיות בארץ נפתחו, אין תקלות, הכל בשליטה. הייתה תקלה קטנה של מנהלת בחירות שלא הגיעה בגלל תאונת דרכים, שיהיה לה רפואה שלמה. שלחנו מיד עובד בכיר ממשרד הפנים שימלא את מקומה".

"המערכת באמת בשליטה", אמר דרעי. "הקמנו מערכת מחשוב גדולה, כולל אפליקציות, ככה שגם אנחנו וגם כל אזרח ישראלי יכול לראות את נתוני האמת בסמארטפון שלו. זה עובד והלוואי שזה ימשיך כך כל היום. אחוזי ההצבעה יחסית לבוקר הם גבוהים, אפילו סידרנו לכם מזג אוויר טוב כדי שכולם ייצאו החוצה להצביע".
"יש מערכת בחירות מאוד חמה, זה מאוד משמח אותי שיש התעניינות", הסביר דרעי. "בחלק גדול מהרשויות הגדולות יש קרבות אמיתיים וזה טוב. זה יוציא את האנשים, את הצעירים. יש לנו 140 אלף בני 17, יש הרבה מאוד צעירים שמתעניינים בשלטון המקומי וזה חשוב מאוד"

50 אחוז היו בבחירות הקודמות, מה יספק אותך כדי לא לבטל את השבתון?
"כל אחוז זה הרבה מאוד. אני מקווה שבאמת עם יום שבתון, וקרבות צמודים בהרבה מאוד רשויות גדולות ומזג אוויר כזה, אחוז ההצבעה יהיה גבוה. אני לא רוצה להגיד כמה, אבל הוא חייב לעלות בצורה משמעותית. אם לא, אנחנו צריכים לשקול את יום השבתון, זה הרבה כסף למשק. אני מקווה שזה יצדיק את עצמו כל הסיפור הזה".
עלתה הצעה שרק מי שיצביע יקבל את יום השבתון?
"כן, אבל יש צדדים לכאן ויש צדדים לשם ואני לא נתתי את דעתי. אני מקווה שבסוף הלילה יוכח שבאמת הייתה הצדקה ליום השבתון והיה כדאי להשקיע את הכספים הללו. המערכת הזו עולה הרבה כסף, הדמוקרטיה, אבל זה שווה שבסוף נקבל שלטון מקומי יותר חזק".