פיגועי סייבר: מתמודדים רבים לרשויות המקומיות ברחבי הארץ מדווחים היום (שלישי) כי משעות הבוקר המוקדמות מותקפים מכשירי הטלפון הסלולרי שלהם על ידי גורמים עלומים אשר משבשים את פעילות המכשיר ומונעים מהמועמד להתנהל ביום הבחירות. כך למשל, המועמד לחיפה ישראל סביון טוען כי קיבל מתקפת שיחות ממספרי טלפון שונים, עד כדי כך שהמכשיר הגיע למצב של השבתה. במקביל, נטען כי גם מכשיר הטלפון של יושב ראש המטה ד"ר איתי גלבוע הושבת.


מתקפת סייבר על מכשיר הטלפון של ישראל סביון

סביון מסר כי "אני קורא לוועדת הבחירות להתערב בעניין ולבחון מיהם הגורמים המביאים לשיבוש מערכת הבחירות בחיפה. יש לשקול את הפסקת ההצבעה בעיר".


ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) מסר כי בשעות האחרונות מאות אנשים מחייגים למכשיר הסלולרי שלו בטענה שחיפש אותם, והוא הגיש תלונה לקצין הכנסת. חבר הכנסת אמר כי "איש לא ישבור אותנו. נמשיך לפעול בכל הכוח למען ש"ס ברחבי הארץ. מי שעושה זאת משדר מצוקה".

דפנה ברוורמן, רעייתו של ראש עיריית פתח תקווה איציק ברוורמן שגם מנהלת את מערך הבחירות שלו, סיפרה כי מכשירה הסלולרי מצלצל משעות הבוקר ללא הפסקה, כשעל הקו אלמונים שביקשו לרכוש את רכבה. מסתבר כי יוזר פיקטיבי העלה בקבוצת "פשפשוק" תמונה של הרכב, צירף את מספר הטלפון של ברוורמן וטען כי הוא מוצע למכירה בסכום של כאלף שקלים.

"כבר שעה שמטרידים אותי בלי הרף ומפריעים לי לעבוד ולהתנהל במערכת הבחירות. זהו מעשה נלוז ונבזה של יריבים פוליטיים שמנסים לחבל לבעלי במערכת הבחירות שלו. אני קוראת לאתר הפשפשוק, ולכל מי שעמד מאחורי העניין, להסתיר את המודעה לאלתר. שום דבר לא יעזור, פתח תקווה רוצה להמשיך את ניהול העיר בידיים הבטוחות של בעלי".

הדיווחים מצטרפים לדיווחים רבים על קטטות ושיבושים ברחבי הארץ, ביניהם השחתת מטה הבכירות של ברוורמן בפתח תקווה, ריסוס גז מדמיע בירושלים והשלכת רימון הלם בכפר ירכא. כמו כן, מועמדים רבים מדווחים על הודעות SMS מפוברקות רבות, שנשלחות כביכול מטעמם לציבור הבוחרים.