לאחר האירוע הקשה בו נפל סגן אלוף מ' במבצע המיוחד ברצועת עזה, מעבר לפרטי האירוע והלקחים שעוד יעלו ממנו, השאלה המרכזית כרגע היא האם האירוע יוביל להסלמה ביטחונית ולסבב לחימה נוסף ברצועה. בשלב הזה אין מידע על כוונות חמאס לפתוח בסבב הסלמה, אבל בישראל לא לוקחים סיכונים ולכן נערכים גם לאפשרויות נוספות ותגברו את כוחות היבשה ומערך ההגנה האווירית בדרום. חמאס מהצד השני, הגיב בירי של כ-20 פצצות מרגמה, בירי שתוחם לאזורים הסמוכים לגדר בדרום הרצועה. 
למרות שמאז השעה אחת וחצי לפנות בוקר לא בוצע ירי נוסף, מוקדם לקבוע שתגובה נוספת לא תגיע וניתן להניח שגם החמאס נמצא בדילמה ושהוא מבין היטב שתקרית נוספת עלולה להוביל להסלמה משמעותית. 
תיעוד האירוע בעזה - צילום: רשתות ערביות
הימים הקרובים צפויים להיות מתוחים ביותר: למרות האירוע החמור, כל עוד זה תלוי בישראל, אין שינוי במדיניות וברצון במאמצים להגיע להסדרה. מבחינת צה"ל אין קשר לפעולות מהסוג הזה לניסיונות להגיע להסדרה מוגבלת מול חמאס. כבר אתמול בלילה, אל מול גל השמועות וטענות בחמאס כי מטרת המבצע הייתה חיסול או חטיפה, בצה"ל העבירו מסר באמצעות ראיונות של קצינים בכירים לשעבר, שלא זו הייתה מטרת המבצע.

דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס כבר אמר היום את הדברים בצורה ישירה. המסר הזה ניתן להניח, כוון גם לחמאס, למצרים ולגורמים הנוספים הפועלים לתיווך בין ישראל וחמאס. צה"ל גם נמנע מלהגיב לירי הפצמ"רים והמעברים ברצועה עזה נותרו פתוחים. מבחינת ישראל גם אם הדברים אינם נאמרים בצורה מפורשת, הכדור נמצא עכשיו אצל חמאס שגם לו יש הרבה מה מלהפסיד.
מבצעים ברצועת עזה ובגזרות נוספות אינם דבר חריג. מעבר לתכנון המדוקדק של מבצעים מהסוג הזה שמוצגים באופן תדיר גם לשר הביטחון, אחת מנקודות התורפה הקשורות לתכנון והביצוע קשורות לחילוץ הכוח, במידה ויש הסתבכות בשטח.

לא הכל ידוע ומעט מאוד ניתן לספר, אך לוחמים שיוצאים לפעולה מהסוג הזה מבינים היטב, שבגלל אופי הפעולה הופך החילוץ למורכב הרבה יותר. הנתון הזה יכול להסביר במעט את מה שעבר על הכוח שנחשף בדקות של לחימה עד שהחילוץ הסתיים בהצלחה. כוח של לוחמים, נקלע בשעת ערב ללחימה, כאשר בזמן קצר מאוד זורמים מחבלים נוספים לשטח. התנהגות הכוח בזמן האירוע והחילוץ המהיר של הכוחות, מנעו אסון גדול עוד יותר. למרות חשיפת הכוח והמצב המתוח בדרום, ההבנה היא שהמידע שמושג בפעולות מהסוג הזה חיוניים לביטחון ישראל.