אבל כבד ירד הבוקר (שני) על יישובו של סא"ל מ', קצין צה"ל שנהרג אמש במהלך פעילות ביטחונית ברצועת עזה. מדובר בקצין בדרגה הבכירה ביותר שנהרג מאז מבצע צוק איתן ב-2014. שכנו של הקצין בן ה-41, שהותיר אחריו אישה ושני ילדים, סיפר למעריב אונליין: "יודעים שהוא בצה״ל, אבל אף אחד לא ידע שהוא ביחידה מיוחדת. צעיר מנומס וצנוע. רק דברים טובים אני יכול לספר עליו". מכר נוסף של הקצין אמר: "הוא אדם נעים הליכות, אדם עדין".

ח', קרוב משפחתו של סא"ל מ' שנהרג אתמול בתקרית חריגה בעזה, נפרד ממנו בראיון לגל"צ: "הוא תכנן להשחרר עוד כמה חודשים, היו לו תוכניות ולצערי הן נקטעו. זו 'הפתעה' שלא ציפינו לה"

הפצוע בתקרית, שמאושפז בבית החולים סורוקה במצב יציב, הוא קצין בשנות ה-40 לחייו. אחיו אמר לכתבים שהם מתפללים להחלמתו. אמו ציינה כי "מצבו יציב אבל הדרך עוד ארוכה". אותו קצין נפצע לפני שנה בתאונת אופנוע, והילדים שלו עזרו לו במהלך התקופה, וכעת שוב נפצע. ד"ר דן שוורצפוקס, סגן מנהל המרכז הרפואי סורוקה, סיפר: "לתקרית הגיעו ליחידת הטראומה בסורוקה שני נפגעים, לצערנו הרב, נפגע אחד היה ללא רוח חיים וקבענו את מותו, והשני הגיע והוכנס לחדר הניתוח ונותח ע"י כירורגים כלי דם, הוא מאושפז בהכרה מלאה ויציב".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששב הבוקר לישראל לאחר שקיצר את ביקורו בפריז בעקבות האירועים, אמר על הפעולה: "אני מרכין את ראשי בנפול סגן אלוף מ׳ ז״ל, לוחם מהולל שנפל הלילה בפעולת צה״ל ברצועת עזה. יבוא יום ומלוא גבורתו יסופר. אזרחי ישראל חבים לו חוב עצום. כוחותינו פעלו הלילה בגבורה ובאומץ לב. אני מצדיע לסא״ל מ׳, למשפחתו ולחבריו לנשק. יהי זכרו ברוך".

דובר צה"ל, תת אלוף רונן מנליס, התייחס לפעילות צה"ל ולסגן אלוף מ' שנהרג בראיון ל-103FM. "סגן אלוף מ' הוא גיבור אמיתי. הקור רוח והאומץ שלו הם שאפשרו הלילה את החילוץ עם מיעוט נפגעים. מה שעוטף את המבצע זה אומץ לב וגבורה. כוח מיוחד של צה"ל בעומק הרצועה נקלע לסיטואציה מורכבת מול כוח אויב. הכוח, כולל סא"ל מ', פעל בקור רוח והשיב אש". 



על השמועות שנפוצו מיד לאחר האירועים ברצועה, אמר מנליס: "בשעות אחרי הפעולה התמלאו שמועות, דיס-אינפורמציה והבנה מוטעית שיכולות להוביל למקום שלא רוצים להגיע אליו במגבלות בטחון מידע. החלטנו לפרסם את זה כשהחלטנו שהתנאים בשלו לכך. קורא לאזרחיo לא להישמע לשמועות ולהיצמד לרשמי. הודעות לא התעכבו, מסרנו מידע כשהגיע הזמן לכך".
בצה"ל אומרים כי הפעולה אליה יצא כוח צה"ל אתמול, בה נפצע גם חייל נוסף באופן בינוני, לא הייתה למטרת חיסול או חטיפה כפי שפורסם בדיווחים פלסטינים. בתמונות שפורסמו בעזה בבוקר שאחרי האירועים, נראה הרכב המפויח לאחר שחיל האוויר השמיד אותו.

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט התייחס גם הוא לאירועים הלילה ברצועה. ״כוח מיוחד של צה"ל פעל הלילה במבצע בעל חשיבות גבוהה לביטחון ישראל. הכוח וכוחות חיל-האוויר ניהלו קרב אמיץ בקור רוח ובגבורה. מצדיע לכוחות. צה״ל חייב לסגן-אלוף מ׳ יותר משניתן לספר. מחבק את משפחתו ומאחל החלמה לקצין צה״ל הפצוע״.
 תת אלוף מנליס אמר לפני כן כי "מה שנחשף הלילה הוא הקצה של הקצה של פעולות שמבוצעות באופן שוטף, ומטרתן היא לספק את היכולות". לדבריו, החילוץ שבוצע הלילה הוא מעשה גבורה שעוד יילמד. "עם זאת, יש לנו גם מה ללמוד מהאירוע. הלקחים יילמדו", ציין, "מטרת הפעולה לא הייתה חיסול או חטיפה, ומעבר לזה לא רוצה להרחיב". הוא הדגיש כי הכוחות נמצאים בכוננות רחבה ומאמצי ההגנה חוזקו".
דובר צה"ל ציין כי "פעולות מהסוג הזה נשקלות בכובד ראש, ובדרך כלל נשארות מתחת לרדאר". לדבריו, הלילה קרה דבר אחר. "אנחנו נמצאים במוכנות גבוהה לאפשרות של תרחישים שונים", הוסיף, "הפרסומים ברשת גורמים לנזק לביטחון מדינת ישראל". הוא אמר כי "הכוח נפגע במהלך הירי הראשון והסיר איום בשיתוף חיל האוויר".