רוני מיטל, נוסעת של חברת אל על שעלתה על טיסה אמש מניו יורק לישראל, סיפרה בפוסט בפייסבוק על האירועים האלימים שהתרחשו במטוס, על רקע החשש כי יגיעו לישראל אחרי כניסת השבת: "שמעתי צעקות וראיתי דיילת בוכה לאחר שהרימו עליה ידיים, דחפו אותה ואיימו לפרוץ לתא הטייס. כל זה כדי לא לחלל שבת". 

טיסת אל על שיצאה אמש מניו יורק לישראל התעכבה עקב מזג אוויר סוער, שגרם לעיכובים ולדחיות של טיסות רבות. על אף שהטיסה התעכבה בשעתיים, באל על הוחלט להוציא את הטיסה בכל מקרה, תוך הבטחה לנוסעים המאמינים שהיו על המטוס כי יגיעו לפני כניסת השבת לישראל. 
מיטל סיפרה בפוסט כי "עוד לפני ההמראה התחילה האלימות. זה התחיל בהתקהלות מסביב הדיילים 'תפתחו את דלת המטוס מיד כי לא נספיק לשבת', הצוות מנסה, ללא הועיל, להושיב אותם ומתחייב שנגיע בין שעה לשעה וחצי לפני כניסת השבת. המאמינים ממשיכים להשתולל ללא רסן וההמראה מתעכבת. לאחר בערך כשעה הם התרצו וממריאים". 

 





על אף הבטחות הצוות, לאחר מספר שעות היה ניכר כי המטוס לא יספיק להגיע לישראל לפני השבת, וההתלהמות החלה שוב: "מצאתי את עצמי עומדת ומגנה על דיילות בוכות שמחפשות רגע לעצור ולנשום אוויר מההתנהגות שמופגנת כלפיהם. כנראה שמצוות שמירת שבת גוברת על 'ואהבת לרעך כמוך'", כתבה מיטל. 
"צוות אל על השתדל להיות סובלני ושירותי לאורך כל הטיסה, למרות היחס המשפיל שספגו", הוסיפה, וציינה כי לבסוף הוחלט באל על שהמטוס ינחת באתונה, לטובת שומרי השבת על מנת שלא יחללו אותה, ואילו הנוסעים אשר העדיפו לחזור לארץ בכל מקרה הוחזרו בטיסת ישראייר.  

מחברת אל על נמסר בתגובה: "מזג אוויר קיצוני בניו יורק גרם לביטולים ועיכובים גדולים של המראות בקרב מאות טיסות של חברות תעופה, לרבות טיסות אל על שיצאו בחמישי בערב ארצה. על אף ביטולי הטיסות הרבים הצלחנו להוציא את טיסה 002 מניו יורק למען נוסעינו, תוך נחיתת ביניים באתונה.
אל על דאגה לטיסת המשך לישראל באותו היום עבור הנוסעים. כמו כן, נוסעים אשר העדיפו להישאר באתונה בשבת טופלו על ידי נציגי החברה ואל על דואגת להשיבם ארצה בצאת השבת".

"אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו, אולם כאמור העדפנו להוציא הטיסה מניו יורק באותו היום לטובת לקוחותינו. יודגש כי החברה לא תסבול אלימות כלפי הצוות ותפעל בהתאם לחוק כנגד כל נוסע שתוגש כנגדו תלונה בנחישות וללא פשרות, כפי שעשינו עד היום".