בדרך לבחירות: יו"ר הקואליציה לשעבר, חה"כ דוד ביטן התראיין הערב (ראשון) ברשת ב', ודיבר על ההתפתחויות הפוליטיות, שמצביעות על הליכה לבחירות. במהלך הראיון טען ביטן כי הליכוד לא מעוניין בהקדמת הבחירות, אך התנהלות השותפות הקואליציוניות היא שמובילה לפירוק הממשלה. בראיון אמר ביטן כי בליכוד "לא רוצים בחירות, אבל אם לא תהיה ברירה יהיו בחירות, אנחנו מוכנים לזה". 



ביטן אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין לשמור לעצמו את תיק הביטחון ויעביר לאחד משרי הליכוד את תיק החוץ, וציין כי גם אם מהלך זה יפרק את הקואליציה, ומינוי שר החוץ יהיה לשלושה חודשים במסגרת ממשלת מעבר. "מי שנתניהו יבחר בו מהליכוד להיות שר חוץ, יקפוץ", הבהיר חבר הכנסת המקורב לראש הממשלה.



"זה שבנט לא יודע להתנהג – מה רה"מ יכול לעשות?". נתניהו ובנט, צילום: מרק ישראל סלם
"זה שבנט לא יודע להתנהג – מה רה"מ יכול לעשות?". נתניהו ובנט, צילום: מרק ישראל סלם



"כחלון קפץ בשני מנדטים ורוצה בחירות"



בנוגע למשבר הקואליציוני עצמו, ביטן טען כי הוא נגרם בגלל התנהלות ראשי מפלגות הקואליציה האחרות. "האשמים בבחירות יהיו קודם כל ליברמן עם המהלך המטופש שלו, ואחר כך בנט עם האולטימטום וכחלון שקפץ שני מנדטים בסקרים ורוצה בחירות בגלל זה", טען. בנוגע להתנהלות של שר החינוך נפתלי בנט בימים האחרונים, אמר ביטן כי "נתניהו לא גננת שצריך לגבות או לא לגבות את בנט. ההתנהגות של בנט לא נכונה, זאת לא פעם ראשונה, עוברים על זה הלאה. הבית היהודי יהיו איתנו בכל ממשלה, זה שבנט לא יודע להתנהג – מה רה"מ יכול לעשות?", שאל והוסיף, "נתניהו לא נולד היום, הוא לא ידע שהפסקת אש תפגע בו? ברור שיש סיבה והוא רמז לזה בסרטון שהוא הפיץ".



"גם אם הוא יהיה שר ביטחון, זה יהיה לתקופה קצרה, אין לזה טעם. אי אפשר לתת לממשלה את כל התיקים הקיימים, יש להם משפטים, חינוך וחקלאות, עכשיו הם רוצים את הביטחון? זה תיק ששייך כרגע לליכוד, ואנחנו לא רוצים לתת אותו", הוא הוסיף.



עליה לשם ירידה? בני גנץ, צילום: תומר נויברג, פלאש 90
עליה לשם ירידה? בני גנץ, צילום: תומר נויברג, פלאש 90



"לא מודאג מבני גנץ"



ביטן התייחס גם לסקרים האחרונים, שמצביעים על התחזקות משמעותית של המחנה הציוני, במקרה שהרמטכ"ל לשעבר בני גנץ יצטרף למפלגה, התחזקות שאף יכולה להוביל למהפך. ביטן ביטל את האפשרות וטען כי מועמדים חדשים תמיד מתחילים גבוה בסקרים, אך בדרך כלל מאבדים גובה ככל שעובר הזמן.



"אני לא מודאג מהשם בני גנץ", הבהיר, "כל עוד הוא לא לוקח קולות מהימין, אני לא מודאג. זה הסקר הראשון שלו, גם גבאי התחיל גבוה, כרגע אנחנו צריכים לעבוד, אבל סקר התחלתי הוא תמיד יותר גבוה, מי אמר שזה מה שיישאר".