במהלך ישיבת סיעת הליכוד היום (שני) אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו כי "בימים האחרונים דיברתי עם כל ראשי מפלגות הקואליציה ואמרתי להם שבעת הזאת אסור להפיל את הממשלה. חייבים לגלות אחריות. אני שמח שהמאמצים נשאו פרי, יש לנו עוד שנה שלמה עד הבחירות. יש לנו עוד שנה שלמה עם הרבה מה לעשות. אזרחי ישראל מצפים שנמשיך יחד כדי להביא עוד הצלחות גדולות והישגים לעם ישראל בכלכלה, בביטחון, בחוץ ובכל תחום. אבל כדי להמשיך ביחד חייבים לגלות משמעת קואליציונית, אין מורדים, אין חסרים, אף אחד לא עושה דין לעצמו". 

נתניהו המשיך ואמר כי "בעיקר בעת הביטחונית הרגישה הזאת אסור שהקבינט יהפוך מכשיר להדלפות ולכלי ניגוח פוליטי. ביטחון ישראל הוא מעל לפוליטיקה. אני לא זקוק לפקחים מימין כביכול אני לא צריך שישמרו עלי. אני שומר, אני שומר על המדינה שלנו אני שומר על הביטחון שלנו ואני שומר על הילדים שלנו. הובלתי את ישראל מול לחצים כבדים מהקהילה הבינלאומית. לחצים לעשות ויתורים מפליגים. לחץ לא לבנות לבנה אחת ביהודה ושומרון. לא היה ראש ממשלה שהיה נתון ללחצים כאלו ועמד בהם".

"אני לא יודע מה היה קורה עם היה ראש ממשלה אחר", הוסיף, "אני מניח שתוך זמן קצר היה בורח מהמערכה או שיהיה מוותר על צרכים חיוניים לביטחון שלנו. אצלי זה לא קרה ואצלי זה לא יקרה ואנחנו עושים זאת יחד. אין צורך בפקחים, אין צורך בשומרים יש צורך בעבודה משותפת ואחדות המטרה יש צורך במשמעת קואליציונית של כל החברים. יש צורך בהתנהלות הולמת ואחראית. של כל חברי הממשלה וכל חברי הקבינט. אנחנו עושים זאת יחד למען ביטחון ישראל". במהלך ישיבה מיוחדת של מליאת הכנסת מאוחר יותר לזכרו של השר דוד אזולאי, תועדו נתניהו ובנט לוחצים ידיים.

ראש הממשלה אמר בהמשך ישיבת הסיעה כי "מצב הביטחון עכשיו מורכב. אנחנו בתוך מערכה, היא רחבה ולא הושלמה עדיין. היא כוללת מרחבים וזמנים. אני לא נכנס כרגע לפירוט של הזמן והמרחב. לא אגיד מתי נפעל ואיך נפעל. בסבב האחרון קיימנו דיון בקבינט וכולם בלי יוצא מן הכלל אימצו את ההחלטה של כל גורמי הביטחון - אף היא פה אחד - להמתין עם השלב הבא. יש כוונות להמשך. אני לא רוצה לנדב מה אני מתכנן לעשות בקרוב, אבל חשוב לי להגיד לכם את זה כדי שתדעו את האמת מול הספינים ומול הרבה מאוד בריחה מאחריות. כולם בלי יוצא מן הכלל תמכו. הם לא רצו הצבעה בכלל".