שר הביטחון המתפטר אביגדור ליברמן התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו להצהרתם של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד ותקף את ראשי הבית היהודי. בדבריו, ציין ליברמן כי למרות הכרזותיהם, הישארותם של בנט ושקד בממשלה לא נובעת משיקולים של ביטחון ישראל אלא ממניעים אישיים בלבד.



"אני חייב לציין כי נדהמתי לשמוע בימים האחרונים שטף דיבורים בלתי פוסקים על המערכה הקרבה ובאה מכל הכיוונים בקואליציה", אמר ליברמן בפתח דבריו. בנוסף, שר הביטחון המתפטר מתח ביקורת על דבריו של בנט נגד הפרקליטות הצבאית. "רק יכול להגיד כי מדובר לא בביטחון, אלא בהפקרות ביטחונית. גם הקיצוץ אתמול הוא הפקרות ביטחונית, גם השתלחות נוספת של שר החינוך בלובשי מדים כמו הפצ"ר זו הפקרות". 
"הקשבתי לשרים בנט ושקד וגם כאן אין שום קשר לאחריות וביטחון - זו תופעה ידועה מזמן - להידבק לכיסא בכל מחיר ולהצדיק זאת בכל ויכוח אפשרי. שני השרים פשוט נכנעו ללחצים ולא מסוגלים להיפרד מהכיסא".

עוד הוסיף: "מי שרוצה לדעת מהאמת מה קורה ומה היה מאחורי הקלעים של הבית היהודי יכול להקשיב לחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'. הבנתי דבר אחר: הביטחון לא מעניין את הממשלה ואחריות לא מילה רלוונטית לבנט ושקד. זו הישרדות נטו, ניסיון להסתתר מאחורי מסך עשן ביטחוני. ממשלת ימין רק בדיבורים. רוצים ממשלת ימין במעשים".

יו"ר יש עתיד חבר הכנסת יאיר לפיד תקף את נתניהו וחברי הממשלה בפתח ישיבת סיעתו ואמר: "ראינו ביומיים האלה את נתניהו, ארבעה ימים אחרי שנכנע ליחיא סינוואר, נושא את שם הביטחון לשווא. שלושה שרי קבינט – ליברמן, בנט ושקד – אמרו לנו בפה מלא שאין שום איום בטחוני שמצדיק את האמירות שלו. הוא פשוט משתמש בביטחון כדי לפתור בעיות פוליטיות. אותם שלושה שרי קבינט מודים שהממשלה גילתה רפיסות ונכנעה לטרור. אחד התפטר בגלל זה, אפשר להעריך את זה. שניים לא התפטרו בגלל זה. האחרים פשוט שותקים".

לפיד בישיבת הסיעה. צילום: מרק ישראל סלם
 
עוד הוסיף: "בזמן שהקרקס המביש הזה מופיע בפנינו, בזמן שנתניהו והשרים שלו קופצים דרך חישוקים בוערים, יש לאזרחי ישראל חיים. תושבי הדרום עדיין מלקקים את הפצעים. עדיין שואלים את עצמם למה הממשלה הפקירה אותם. הם מסתכלים למעלה ורואים, שוב, בלוני תבערה. יוקר המחיה עדיין כאן. הפקקים עדיין כאן. משבר הדיור עדיין כאן. דור שלם מסתכל על הממשלה שלו ומגיע למסקנה שהכל ציני, הכל מושחת".

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי אמר בישיבת סיעתו: "אין כלום מאחורי הדיבורים של נתניהו על ביטחון. זה רק ספין פוליטי של ראש ממשלה שכבר עשר שנים מערבב את הפוליטיקה עם הביטחון שלנו. האנשים שנואמים כבר שבוע על בטחון ישראל, לא עושים בטחון. הם עושים פוליטיקה".

גבאי. צילום: מרק ישראל סלם