דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס האשים את ההנהגה הלבנונית בכך שהיא מעלימה עין מפעולותיו של חיזבאללה, בשירות איראן, בשטח המדינה. הוא צוטט היום (שני) בעיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט": "אנחנו נחושים לחסל את האיום הבטחוני נגדנו והמנהרות הן חלק ממתקפה הכוללת את כיבוש הגליל שחיזבאללה תכנן". לדבריו, במקביל לפעולות להרס המנהרות לאורך הגבול, הצבא מוכן לכל הסלמה ביטחונית שיכולה להתרחש. "במהלך 12 השנים האחרונות היה שקט מול לבנון, ואנחנו רוצים להבטיח 12, 20 או אפילו 25 שנות שקט".
בתשובה לשאלה, אם ישראל לוקחת ברצינות את איומי חיזבאללה לכיבוש הגליל, ואם יש לו את היכולת לעשות את זה, השיב מנליס: "כמובן שלא, הוא לא יכול ואנחנו לא נאפשר לו". לדבריו, במצב הטוב ביותר שלו הוא יצליח לכבוש כפר או לכתר כפר אחר ולאיים על קטע קטן מכביש 90. "אנחנו לא מזלזלים בשום דבר", הדגיש, "הכנו את עצמנו לתגובה קשה, עוצמתית ומהדהדת על כל ניסיון כזה". דובר צה"ל המשיך והאשים את נשיא לבנון מישל עאון, ראש הממשלה במיועד סעד חרירי וכן את מפקד הצבא ג'וזיף עאון בכך שהם אחראים לפעולותיו של חיזבאללה, "המרמה אותם".

איש חיזבאללה במנהרה. צילום: דובר צה"ל
הוא אמר כי "חיזבאללה מבצע את הפקודות של מפקד כוח אל-קודס קאסם סולימני". מנליס הוסיף: "חיזבאללה בונה בארבע השנים האחרונות מנהרות ומפעלי טילים, הם אפילו עבדו במנהרות ביום שלישי" וציין כי "עד כה נחשפו שתי מנהרות". לדבריו, האיראנים לא יכולים למצוא כספים שיצילו את מיליוני האזרחים הסובלים מהמשבר בכלכלי וחיזבאללה לא יוכל להרוויח מספיק כסף כדי לטפל בלוחמים שנפצעו בסוריה. "הם השקיעו עשרות או אפילו מאות מיליוני דולרים בבניית המנהרות, שהן נשק עיקרי בתקיפה נגד ישראל", המשיך, "תפסנו אותם על חם, כאשר חשפנו את המנהרות".

מנליס הזהיר את תושבי דרום לבנון שישראל תכה בכל כוחה נגד האיומים שם. "סולימאני מתגורר בנוחות בטהרן, ונסראללה בביירות. הם מחזיקים את לבנון ואת האזרחים כבני ערובה, בזמן שההנהגה הלבנונית מעלימה עין", סיכם, והאשים חלק מאנשי הצבא הלבנוני בשיתוף פעולה עם חיזבאללה. "הם הפכו למשתפי פעולה", הסביר, "כולם יהיו אחראים לכל הידרדרות בביטחון".