בפעם הבאה שאתם הולכים לחוף הים ורואים קונכייה יפה, כדאי שתחשבו פעמיים לפני שאתם לוקחים אותה הביתה. אחרי הכל, אתם אף פעם לא יכולים לדעת מה מסתתר בתוכה, וזה יכול להיות מאוד מסוכן. לאחרונה אב מאוסטרליה גילה זאת בדרך הקשה, כשננשך בידי אחד היצורים הימיים הארסיים בעולם, שהתחבא בקונכייה שבתו נתנה לו.

זה התחיל כעוד בילוי משפחתי שגרתי, כשארון פיקס בן ה-42 לקח את בתו סופי בת ה-11 ובנו וויל בן ה-7 לחוף הים בשבוע שעבר. השלושה שחו ונהנו, ובשלב כלשהו סופי מצאה קונכייה יפה, ושאלה את אביה אם תוכל לשמור אותה. הוא לא ראה בכך שום בעיה וענה בחיוב, ובהמשך היא אף נתנה לו אותה במתנה.
 
כשהוא לא מודע לסכנה בה הוא נתון, פיקס שם את הקונכייה בכיס שלו, שם היא נשארה עד שהם חזרו לביתם. "כשהוצאתי אותה מהכיס בבית כדי לנקות אותה היה בפנים תמנון קטן שטיפס לי על היד", סיפר לחדשות Perth Now. "נבהלתי ואז מצאתי אחד נוסף בתוך הכיס, והזרועות שלו אחזו ברגל שלי. הוא בטח היה על הרגל שלי לפחות 15-20 דקות".
 
ארון פיקס ושני ילדיו. צילום: פייסבוק
ארון פיקס ושני ילדיו. צילום: פייסבוק


אבל הסיוט לא נגמר בזה, ומבדיקה מהירה בגוגל פיקס הבין שמדובר בתמנון כחול טבעת, שידוע כקטלני ביותר: "קראתי שנשיכות ממנו אינן כואבות, כך שאפשר להינשך על ידו אפילו בלי להרגיש. זה יכול להפוך קטלני תוך דקות ספורות". ואכן בשלב זה פיקס כבר החל לחוש ברע והובהל לבית החולים. למרבה המזל, הוא סבל מתסמינים קלים בלבד וניצל בנס.

"זה מפחיד אותי לחשוב שהייתי יכול למות מול הילדים שלי", הסביר פיקס, והוסיף שדאג גם למה שיכול היה לקרות לבתו: "היא מצאה את הקונכייה ושחתה כשהיא מחזיקה אותה. יש כל כך הרבה דרכים בהן זה היה יכול להסתיים באסון".
 
 Perth Now :אחד התמנונים בתוך כיס בגד הים של פיקס. צילום מסך
Perth Now :אחד התמנונים בתוך כיס בגד הים של פיקס. צילום מסך

תמנון כחול-טבעת הוא כאמור אחד היצורים הימיים הקטלניים ביותר. יש לו ארס חזק, המשתק על ידי נשיכה את כל השרירים הרצוניים, וגורם למוות תוך 90 דקות אם האדם לא מקבל טיפול מתאים. הארס שלו נאגר בזרועותיו, וכאשר הוא תוקף הטבעות שעליו הופכות כחולות יותר (מכאן שמו). כשהוא נושך, הארס מועבר באמצעות הרוק שלו.

הארס של התמנון כחול הטבעת מורכב מחומרים שונים, כאשר הפעיל ביותר הוא טטרודוטוקסין, והוא משפיע על מערכת העצבים וגורם לשיתוק ולקוצר נשימה. רעלים נוספים שנמצאים בארס שלו: היסטמין, טריפטמין, אוקטופמין, טאורין, אקסטילכולין ודופמין.

החלק הכי מפחיד? כיום אין נסיוב לארס זה, והטיפול נעשה בבית חולים על ידי לחיצה על הפצע והנשמת האדם שננשך, עד שיצליח לנשום בכוחות עצמו. כמו כן, במהלך הטיפול דואגים להוציא את כל הארס מהגוף.
 
 Perth Now :אחד התמנונים שנמצאו בקונכייה. צילום מסך
Perth Now :אחד התמנונים שנמצאו בקונכייה. צילום מסך


 Perth Now :הקונכייה ממנה יצאו התמנונים. צילום מסך
Perth Now :הקונכייה ממנה יצאו התמנונים. צילום מסך