לכל אחד יש דברים שמפחידים רק אותו, אבל סביר להניח שהיצור הימי המוזר הזה הוא הסיוט של כולנו, למרות שעדיין לא ברור מה הוא. על כניסתו לחיינו אנו יכולים להודות לדייג הרוסי רומן פדורטסוב, שהעלה בשבוע שעבר סרטון של היצור לרשתות החברתיות והבהיל את הגולשים. פדורטסוב הפך לאושיית אינסטגרם לפני כמה שנים, כשהחל להעלות תמונות וסרטונים של היצורים המוזרים בהם נתקל במסעות הדייג שלו.



את רובם, כולל היצור הזה, הוא מצא במי האוקיינוס הארקטי, בעומקים שמכונים "אזור הדמדומים" (כ-200 עד 1,000 מטרים מתחת לפני הים). האזור הזה הוא השם שניתן לשכבת האוקיינוס האמצעית, שנמצאת בין האזור המואר ביותר לזה החשוך תמיד. שכבה זו כמעט ולא נחקרה, וידוע עליה פחות מאשר על השכבה העליונה ומאשר על התהומות האפלים.
 

בסרטון שהעלה פדורטסוב, נראה יצור משונה שנראה כמו נדל חסר רגליים עם "חיוך" רחב מרוח על פיו. בפוסט, כתב הדייג מהעיר מורמנסק שבצפון מערב רוסיה: "אם היצור הזה היה צורח, הוא היה נשמע כך", כשהוא מסביר שהוסיף את הצרחות המצמררות בעריכה. לא ברור מה הוא עשה עם היצור המבוהל לאחר שצילם אותו, אך נוכל רק לקוות שהוא החזיר אותו לים.

 
פדורטסוב סיפר בעבר שהוא מעלה צילומים של הממצאים שלו בתקווה שמישהו יוכל לזהות אותם. אומנם זהותו של היצור המחייך הזה עדיין לא נקבעה רשמית, אך לפי אתר החדשות Science Alert יתכן שזו תולעת רב-זיפית (Polychaeta) ששייכת למשפחת התולעים הטבעיות. היא נקראת כך כיוון שעל גופה יש שתי בליטות המורכבות מזיפים רבים. בתוך תת מחלקה זו יש מעל 10,000 מינים וההשערה שקיימים מינים נוספים שעוד לא התגלו.