פוליטיקאים רבים מהשמאל והימין הגיבו הערב (שני) לדברים שנשא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במסיבת עיתונאים שכינס בריו דה-ז'ניירו, שם הוא נמצא במסגרת ביקורו הרשמי בברזיל. נתניהו התייחס בדבריו לשאלות בדבר האשמות נגדו, הבחירות הקרבות והמפלגות המתמודדות מולו, ביניהם המפלגה החדשה של נפתלי בנט והשרה איילת שקד, הימין החדש. בין היתר אמר נתניהו כי הוא אינו מתכוון להתפטר מתפקידו, וטען כי המפלגה החדשה "הימין החדש" עלולה לסכן את הימין בגלל מפלגות שלא יעברו את אחוז החסימה. 



פוליטיקאים רבים זעמו על דבריו המתריסים של נתניהו, ולא נשארו חייבים. ממפלגת הימין החדש נמסר בתגובה לדברים כי "לא ניגרר למתקפות של ראש הממשלה נגדנו. אנחנו מחזירים את המנדטים שעזבו את הליכוד מללכת לגוש השמאל של גנץ, לפיד ואורלי לוי, ומציעים לראש הממשלה להצטרף אלינו במשימה זו".



יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, אמר: "אמירת נתניהו הערב שהוא יוכל לכהן תחת כתב אישום היא פשיטת רגל ערכית, והוכחה לכך שהוא איבד את הבלמים, והדבר היחיד שמעסיק אותו היא להינצל מתיקיו הפליליים ולא טובת המדינה".



ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, צייץ בתגובה: "מופע בכיינות של החשוד מבלפור בריו. שום ספין או שקר לא יסתיר את הפניקה. הוא מ-פ-ח-ד. לפתע כולם מתחילים להבין שהמלך עירום. כשייחשפו העובדות על עומק השחיתות - גם בימין, לא רק בשמאל ובמרכז יתנערו מהאיש וממעשיו". 



גם יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ, הגיבה לדבריו של נתניהו ואמרה כי "דבריו המחוצפים של נתניהו מתריסים נגד סמכויותיהן של כל זרועות שלטון החוק ומסכנים את הדמוקרטיה. ההודעה המאיימת כי אל ליועמ"ש להחליט בעניינו טרם בחירות  היא מבחן ניקיון הכפיים של כל מפלגה בכל הקשת הפוליטית, ומי שלא יודיע מפורשות שלא ישב עם מי שנמצא בהליך פלילי כה מתקדם, מכשיר שחיתות לטובת שיקולים פוליטיים נטו". 



לפיד. צילום: מרק ישראל סלם



יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, תקפה גם היא את דברי נתניהו כי הוא אינו מתכוון להתפטר ו ״נתניהו לא מתכוון להתפטר גם אם ישלח לכלא ושותפיו הפחדנים גם לא יעשו כלום בדבר. בדיוק בגלל זה צריך בכנסת שמאל גדול עם חוליות מתפקדות".

ח"כ רויטל סויד, סגנית יו״ר הכנסת, אמרה: "נתניהו נאחז בראשות הממשלה כעיר מקלט. במקום להביע אמון מלא ביועמ"ש ולקרוא לו להכריע במלוא המהירות בעניינו, עוד לפני הבחירות - הרי 'לא יהיה כלום כי אין כלום' - נתניהו נאחז בראשות הממשלה כעיר מקלט כדי לצלוח איכשהו את הבחירות, ואז החוק הצרפתי או איזו קומבינה אחרת למילוט מאימת הדין. בלתי נתפס". 

ח"כ מיכל בירן הגיבה לדברי נתניהו בטוויטר: "נתניהו מטעה את הציבור ביודעין. ראש הממשלה, שר השרים, שר הביטחון, הבריאות והחוץ, מנסה לרופף את הקשר בין כתב אישום להתפטרות שלו. שר שמוגש נגדו כתב אישום לא יכול להמשיך בתפקידו בממשלה. צריך להפסיק לחזור על השקרים האלו ולדרוש - דין ראש הממשלה כדין כל אחד משריו". 

במשרד המשפטים מסרבים להגיב לדבריו של ראש הממשלה נתניהו במסיבת בעיתונאים. אולם גורם במשרד אומר למעריב כי "פרקליט המדינה אמר היום בבוקר דברים ברורים, אנחנו ממשיכים כרגיל'.
 
כזכור, שי ניצן אמר היום בוועידת כלכליסט: "משפורסמו הדברים האמורים, החל שיח ציבורי ער בשאלת מועד קבלת ההחלטה. אלה אומרים כי חובת היועץ המשפטי לממשלה לקבל החלטה לפני הבחירות, ואלה אומרים כי חובה שלא לקבל החלטה עד הבחירות. בעניין זה אומר אך זאת - היועץ המשפטי לממשלה, אנוכי וכל שאר העוסקים במלאכה מחויבים לפעול לסיום הדיונים בהקדם האפשרי".