על רקע ההתפתחויות הפוליטיות בישראל והסגת הכוחות האמריקאים מסוריה, כינס הערב (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים בריו דה-ז'ניירו, שם הוא נמצא במסגרת ביקורו הרשמי בברזיל. ראש הממשלה סיפר על חוויותיו מביקורו במדינה, ועבר לענות לשאלות הכתבים. לשאלה האם הוא מתכוון להתפטר ענה נתניהו: "לא מתכוון להתפטר ויש שלוש סיבות: הראשונה היא שאני מאמין שלא יצא מזה כלום. השניה, ישראל היא מדינת חוק, ראש ממשלה לא צריך להתפטר בתהליך שימוע. שלישית, השימוע לא מסתיים עד שלא שומעים את הצד שלי ולכן לא הגיוני לפתוח את השימוע לפני הבחירות אם אתה לא יכול לסיים אותו עד הבחירות".



"בדמוקרטיה קובעים מי יהיה בשלטון לפני הקלפי", הסביר. "מאד מעריך את העובדה שאזרחי ישראל מעריכים את ההישגים uמי שיקבע הם אזרחי ישראל ולא אף אחד אחר".
 
נתניהו המשיך: "מאז שנבחרתי הסבירו לי שזו הקדנציה האחרונה שלי. לא הפרשנים קובעים. מי שקובע הם האזרחים והם חושבים אחרת פעם אחר פעם. מדינת ישראל בתוך מערבולות בין לאומיות אדירות ואנחנו מנווטים את המדינה בצורה אחראית משגשגת ומעצימה. כוח עולמי עולה תוך כדי הסופות. מי שקובע אם אתה ראוי להוביל את המדינה זה עם כל הכבוד לא הפוליטיקאים".
 
נתניהו  התייחס לשאלה שנשאל בעניינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ואמר כי "צעדים מדיניים שאולמרט התכוון לעשות ערב הבחירות  הם בעיניי דבר פסול. לא אמרתי שהוא צריך להתפטר או פסול. אמרתי שהוא לא יכול להביא תכנית מדינית ערב הבחירות ואני עדיין באותה דעה. אני לא מתכוון להעביר תכנית מדינית ערב הבחירות. כל מי שישב איתי בקבינט או בדיונים הביטחוניים יגידו פעם אחר פעם שאני מקבל את ההחלטות על בסיס ענייני ומה שאני חושב  שנכון למדינת ישראל.
 
אני שוקל את הדברים כי אני חושב שהאחריות שיש על כתפיי היא עצומה ואני לא יכול לזלזל בכך. אני סיכנתי את עצמי במהלך חיי ולפחות כמה פעמים הייתי קרוב למוות ועשיתי את זה בשביל המדינה. אני חושב קודם כל על המדינה ואני זהיר מאד בדברים האלו ואחראי מאד".

בעניין תיק בזק-וואלה אמר נתניהו: "אני אגיד שוב בפשטות, לא נתתי שום הטבות מיוחדות. אישרתי החלטה של שלושה רגולטורים. כולם אישרו והמליצו ועשיתי את זה על סמך המלצה של המקצוענים הללו, רק שאלוביץ' לא קיבל הטבות. הוא שילם מיליארדים כי בתקופה הזו התחילו ליישם את זה וזה שבר את המונופול של בזק".
 
לאחר מכן התבקש רה"מ להתייחס לפתיחת המפלגה החדשה על ידי נפתלי בנט ואיילת שקד. "שתי סכנות בפתיחת המפלגה החדשה: האחת, שהיא תרסק את גוש הימין לרסיסים בגלל מפלגות שלא יעברו את אחוז החסימה, והשנייה, שאף אחד לא יודע מה הם יעשו עם המנדטים שהם יקבלו. מי שרוצה הצבעה בטוחה אז שיצביע לליכוד בראשותי. אקים את הממשלה הבאה על סמך אותה הקואליציה הקיימת וזה יבטיח שנוכל להמשיך את אותם הישגים".

בעניין איחוד המפלגות אמר ראש הממשלה: הבעתי פליאה על כך שבנט ושקד תקפו אותי בשצף קצף ואתה שואל את עצמך למה. על גנץ אמר נתניהו: "מניסיוני, מי שאומר שהוא לא יודע אם הוא ימין או שמאל, הוא שמאל, כמו לפיד". לשאלה האם יסכים לשבת בממשלה שבראשה לפיד או גנץ ענה נתניהו: 
"לא עונה על שאלות היפותטיות".
 
נתניהו המשיך ואמר ש"מדינת ישראל צריכה מנהיג שפועל ברמה העולמית, מסוגל לדבר עם טראמפ ופוטין. לא מנעתי התפתחות של אף אחד, לא במפלגתי ולא בשום מקום. מה שראש הממשלה בישראל צריך לעשות זה דבר אחד: להיות מסוגל להגיד מילה אחת ולעמוד בה: להגיד לא. אני פורץ את הקשרים לכל היבשות וגם לעולם הערבי. זה נעשה מתוך מדיניות מאוד סדורה שאני מוביל במשך שנים והיום קוצרים את הפירות שלה. האם האחרים מסוגלים לעשות זאת, לא, ברגע זה הם לא". 

על עסקת המאה: "זו כבר לא שאלה מה אני רוצה אלא מה הם מתכונים לעשות-קודם כל להשלים אותה ואחר כך לתת לה את הסיכויים המקסימליים להצליח. 
 
על גילוי והריסת המנהרות בצפון: "פעילות צה"ל הרסה לחיזבאללה את תוכנית ההפתעה של המלחמה הבאה. הם פעורי פה. יש פה ניצחון עצום של מדינת ישראל. חוץ מזה אנחנו עושים עוד כמה דברים, מעת לעת אתם שומעים על פעולה פה, פיצוץ שם".