האיחוד האירופי הסכים היום (שלישי) להטיל סנקציות נגד שירות המודיעין האיראני בעקבות תכנון החיסולים באירופה, כך הודיע שר החוץ הדני אנדרס סמואלסן. על פי פרסומים זרים, המוסד הישראלי היה הגוף שהעביר מידע למדינות שונות באירופה, בהן צרפת ודנמרק, על כוונה איראנית לבצע חיסולים של מתנגדי המשטר בשטחן.

"האיחוד האירופי הסכים לחוקק סנקציות נגד שירות המודיעין האיראני בעקבות ניסיונות ההתנקשות שלו על אדמה אירופה", אמר סמואלסן. "זהו איתות חזק לאיראן מטעם האיחוד האירופי - לא נקבל התנהגות כזו באירופה".
מאוחר יותר, הודיע שירות המודיעין ההולנדי כי איראן ביצעה שתי רציחות פוליטיות על אדמה אירופה. "יש אינדיקציות חזקות לכך שאיראן הייתה מעורבת בחיסולים של שני אזרחים הולנדים ממוצא איראני", אמר שר החוץ ההולנדי סטף בלוק במכתב לפרלמנט. "אחד באלמרה בשנת 2015 והשני בהאג ב-2017". 

מזכיר המדינה האמריקאי, מיק פומפאו, אמר היום כי "ארה"ב מכפילה לא רק את מאמציה הדיפלומטיים להגביר את הלחץ על איראן, אלא גם את המאמצים המסחריים שלה". עוד הוסיף, כי ההחלטה האמריקנית להסיג את הכוחות מסוריה לא מסכנת את המאמצים להסרת האיומים באזור, שמגיעים לדבריו מדאעש ומאיראן.