המוסד הישראלי העביר לדנמרק את המידע שסייע בסיכול פיגוע איראני בשטחה, כך הותר היום (רביעי) לפרסום. הפרטים הגיעו כבר אתמול לידי "מעריב אונליין" כבר אתמול, אך נפסלו לפרסום על ידי הצנזורה הצבאית.

כזכור, ראש שירות הביטחון של דנמרק הודיע אתמול כי המודיעין האיראני ניסה על פי החשד להוציא לפועל פיגוע כנגד אדם בדנמרק. הפיגוע תוכנן נגד מנהיג הסניף הדני של תנועת המאבק הערבי לשחרור העיר אהוואז, בה בוצע בחודש ספטמבר האחרון פיגוע רצחני כנגד אנשי משמרות המהפכה. 
על פי הדיווח, המשטרה עצרה אזרח נורווגי עם רקע איראני ב-21 לאוקטובר בחשד למעשים, אולם בפרשה יש ככל הנראה מעורבים נוספים. משטרת נורווגיה הודיעה כי היא סייעה לדנמרק להגיע לחשוד ולחשוף את המקרה. 

שר החוץ הדני, אנדרס סמואלסן, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי דנמרק תגיב על הניסיון האיראני לפגוע באותו אדם. לדבריו, ממשלת דנמרק מנהלת מגעים עם מדיניות אירופאיות אחרות במטרה להגיע להסכמות על הצעדים הבאים שינקטו.
שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף אמר מוקדם יותר היום בנוגע לסנקציות שהטילה ארה"ב על מדינתו כי "למרבה הצער, מדינה פורצת חוק מבקשת להעניש מדינה השומרת על החוק. לשיטה זו יהיו השלכות חמורות על הסדר העולמי". את הדברים אמר לסוכנות הידיעות האיראנית IRNA במהלך ביקורו באיסטנבול.