ביקורו המתוכנן של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה ברוסיה בוטל, כך אמר היום (חמישי) שגריר הרשות הפלסטינית במוסקבה לסוכנות הידיעות אינטרפאקס. הנייה היה צפוי לקיים שיחות עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ב-15 בינואר. הוא לא אמר מהי סיבת הביטול אך ציין כי לא נקבע תאריך חדש לביקור.
 
‎חבר הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר בתגובה כי ״דחיית הביקור של יו״ר הלשכה המדינית איסמעיל הנייה למוסקבה, על רקע עיסוקו של שר החוץ הרוסי. הצד הרוסי מעוניין לקיים את הפגישה במועד אחר״.
 
כזכור, שגריר ישראל במוסקבה, גרי כהן, העביר מחאה חריפה לבכירים רוסים על ההזמנה של משרד החוץ הרוסי להנייה, כך דווח בחודש דצמבר בחדשות עשר. פקידים ישראלים בכירים אמרו אז שמחאה דומה הועברה גם לשגרירות הרוסית בתל אביב.
אותם פקידים אמרו שבמשרד החוץ הרוסי דחו את הביקורת של ישראל והשיבו לדיפלומטים: "מה אתם באים אלינו בטענות שאנחנו מזמינים את הנייה? אתם בעצמכם מדברים עם חמאס, גם על שבויים ונעדרים וגם על הפסקת אש בעזה. אז מה אתם רוצים מאיתנו?".

ולדימיר פוטין. צילום: רויטרס
ולדימיר פוטין. צילום: רויטרס

 

ההזמנה של הנייה למוסקבה עלתה גם בפגישה של יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג עם לברוב אמש. לברוב הסביר שהם מזמינים את הנייה כדי למנוע התדרדרות נוספת בעזה. הרצוג השיב ללברוב שיגיד להנייה ש"הוא לא יכול להחזיק את המקל משני קצותיו. מצד אחד לעשות הסדרה בעזה ומצד שני פיגועים בגדה".