שרת המשפטים, איילת שקד, מצאה עצמה בסערה משפטית מאז פרסום פרשת אפי נוה, במסגרתה נחקר יו"ר לשכת עורכי הדין, החבר גם בוועדה למינוי שופטים, בחשד באשר למינויים שקידם בוועדה. הערב (שבת) היא התייחסה לפרשה בפוסט מפורט בחשבון הפייסבוק שלה, למהלכיה כשרת המשפטים ולרצונה להמשיך בתפקיד גם לאחר הבחירות.



"שמתי לב שחלקכם מביעים חשש, שמא המתקפה המגוחכת והניסיון המטורלל לקשור אותי לפרשה, ירפו את ידי", כתבה שקד. "חלקכם שואלים, מה יהא כעת על המהפכה שהתחלנו לעשות במערכת המשפט. תנוח דעתכם חברים -  המהפכה תימשך, בכל הכוח. אתם מכירים אותי לא מהיום: אני לא מאלה שנשברים. המדינה הזו חשובה לי מדי, מכדי שאתן לכמה השמצות משמאל להפסיק לפעול למענה".
"לא אכחיש: בימים האחרונים אני אכן חווה גל אדיר של ניסיונות משמאל להטיל בי רפש ושקרים. הניסיונות האלה לא יצלחו. הם רק מחזקים בי את הבנת החשיבות של צעדיי. אני סומכת על העם שלנו. עם חכם. הישראלים שתומכים בי שוב ושוב בסקרי שביעות הרצון יודעים את האמת: בטרם כניסתי לתפקיד שרת המשפטים, הייתה פה ברית היסטורית בין שופטי בית המשפט העליון ללשכת עורכי הדין. הברית הזו צמצמה מאד את כוחם של נבחרי הציבור בוועדה לבחירת שופטים, ולא התערערה גם לאחר שיו"ר לשכת עורכי הדין, יורי גיא רון, נחשד בשוחד. הציבור חש, ובצדק, שמערכת המשפט אינה משקפת אותו. המערכת נתפסה כמשפחה. לעתים משפחה ממש, ולעתים מטאפורית".


יש לציין, כי שקד כבר האשימה כי ההתקפות נגדה מגיעות במכוון מצידה השמאלי של המפה הפוליטית. אז, השיבה לה בתקיפות יו"ר האופוזיציה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ', כי "מצער אך צפוי שבמקום להכות על חטא, לעשות חשבון נפש, ולהתנצל על חלקה בהאדרתו של אפי נוה ובהפקדת כוח בלתי מרוסן בידיו – עושה השרה שקד מה שהיא מיטיבה לעשות: תוקפת. אבל הכתם נשאר על הקיר והוא לא ימחה. גם הציפייה שלה מחברות כנסת נשים שלא לתקוף אותה רק בשל היותה אשה, מעידה על תפיסה משובשת של תפקידן של נשים בעולם האידיאולוגי והפוליטי". 

גם ח"כ מרב מיכאלי הגיבה אז לדברים "שקד מבינה בניצול פוליטי. היא עשתה קריירה מניצול פוליטי. היא ניצלה את תפקידה כשרת משפטים לקמפיין פוליטי. פגעה במערכת המשפט לצרכים פוליטיים. ועכשיו, כשהשיטות הכוחניות שלה אפשרו שחיתות בלב המערכת, היא עושה את הדבר הקבוע של הימין - מאשימה את השמאל. ובכן, איילת, זה לא השמאל, זאת את". 

 
 
בהמשך הפוסט שפרסמה היום בפייסבוק, טענה שקד כי "משימת העל שהגדרתי לעצמי בתחילת הקדנציה, הייתה להפוך את המערכת המשפטית למגוונת ומרוסנת יותר. להשמיע את קולו של הציבור, במקום שקולו לא נשמע בעבר. ולראשונה, הברית בין השופטים ללשכת עורכי הדין הופרה. מאזן הכוחות בוועדה השתנה. הציבור החל להשפיע על זהות השופטים הנבחרים. ארבע שנים עברו מאז נכנסתי לתפקיד והמערכת מגוונת יותר, שמרנית יותר ומאוזנת יותר. זה שינוי שהדמוקרטיה הישראלית שיוועה לו".
"המתקפות עלי מצד אלה שחשו בעלי הבית, אינן פוסקות. רק התירוצים משתנים. והפעם, ציוצים צדקניים המנסים לשרבב את שמי ללא כל בסיס לפרשה הנחקרת. הצדקנים בעיני עצמם, המצייצים לכל עבר, מאמינים שהדרך לעצור את המהפיכה היא באמצעות הטלת רפש בי. צר לי לאכזב אותם. זה לא יקרה. המהפכה שעשינו עברה את נקודת האל-חזור, ואני אמשיך אותה בעזרתכם גם בקדנציה הבאה".
 
"אין לי ספק, שרשויות אכיפת החוק בישראל יגיעו לחקר האמת. אם מישהו צריך לתת את הדין, כך יקרה. אבל לא ניתן לאיש, באמצעות שקרים והסתה, לעצור את מה שהתחלנו לעשות".